مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: دستور وزیر بهداشت در مورد مطالبات تجهیزات پزشکی، تعیین میزان بدهی مراکز درمانی تا هفته آینده

فست فود باز: مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو غذا و دارو از تعیین میزان مطالبات حوزه تجهیزات پزشکی تا هفته آینده اطلاع داد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، رضا مسائلی در نشستی خبری که با حضور انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی و هم نایب رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه وزارت بهداشت تمام تلاشش را خواهد نمود تا نقصها موجود در حوزه تجهیزات پزشکی برطرف شود، اظهار نمود: با عنایت به مشکلات موجود و شرایط فعلی کشور باید تلاش نماییم تا به بهترین شکل ممکن به تحریم ها چیره شویم.
وی ادامه داد: در بحث مطالبات، قیمت گذاری و نظام بانکی با مسائلی مواجه هستیم. علاوه بر این تهدید بیرونی و تحریم هم ضد کشور وجود دارد. ازاین رو باید در جهت حل مشکلات گام برداریم و به گونه ای عمل نماییم تا مواد اولیه مورد نیاز تجهیزات پزشکی جهت عرضه خدمت در نظام سلامت تأمین شود.
مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه میزان مطالبات مربوط به حوزه تجهیزات پزشکی بزودی مشخص خواهد شد، تصریح کرد: گویا بعضی از شرکت ها از سال ۱۳۹۴ مطالبات پرداخت نشده ای دارند و در این راستا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ کردند که هم با استفاده از دانشگاه ها و هم با استفاده از شرکت ها مقوله مربوط به مطالبات حوزه تجهیزات پزشکی پیگیری شود و بزودی میزان مطالبات مشخص خواهد شد.
مسائلی ادامه داد: با عنایت به اینکه تراکم بدهی ها از سال های گذشته وجود داشت و در حوزه تأمین ارز و نقدینگی چه در بخش تولید و چه در بخش واردات با مشکلاتی روبرو بودیم، مدت زمان پرداخت بدهی ها افزایش یافت و با عنایت به دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد این مسائل به صورت جدی پیگیر خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه باید بدانیم که دانشگاه های علوم پزشکی در پرداخت مطالباتشان چگونه عمل کرده اند و پرداخت ها را مدنظر قرار داده اند، اظهار نمود: به صورت حتم پیگیر پرداخت مطالبات تجهیزات پزشکی خواهیم بود و طبق دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر است گزارشی در مورد نحوه پرداخت مطالبات از جانب مراکز درمانی به شرکت ها و هم گزارشی در ارتباط با دریافت مطالبات از جانب شرکت های پزشکی تهیه شود تا میزان مطالبات طبق دو گزارش به دست آید.
مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو اضافه کرد: در حال پردازش و جمع آوری اطلاعات مربوطه هستیم و تا هفته آینده میزان مطالبات شرکت های تجهیزات پزشکی مشخص خواهد شد.

About Author