بسته اخبار اجتماعی در روز سه شنبه حذف طرح ترافیک نماینده سابق مجلس به علت ارسال مدرک جعلی، کاهش ۵۰۰ هزار نفری شمار معتادان کشور

فست فود باز حذف طرح ترافیک نماینده سابق مجلس به علت ارسال مدرک جعلی، کاهش ۵۰۰ هزار نفری شمار معتادان کشور
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، در ادامه به بعضی از مهم ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:
در گفت وگو با ایسنا تشریح شد
ماجرای حذف دستگاه های کارتخوان در مطب برخی پزشکان
دکتر بابک پورقلیچ، بازرس انجمن پزشکان عمومی ایران با اشاره به اظهاراتی که درباره حذف کارتخوان از مطب پزشکان برای فرار مالیاتی مطرح شده است، اظهار داشت: هیچ قانونی جهت استفاده از دستگاه کارتخوان در مطب ها وجود ندارد، از طرفی هم استفاده نکردن از این دستگاه میزان درآمد را کتمان نخواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه بیشتر پزشکان درآمدهای شفاف و قابل ارزیابی دارند، خاطرنشان کرد: بخش زیادی از پزشکان با بیمه ها قرارداد دارند و درآمدشان با استفاده از مبالغی که بیمه ها به آنها پرداخت می کنند، قابل ارزیابی است. همینطور در درمانگاه ها و بیمارستان ها فعالیت می نمایند که این مراکز هم حسابرسی می شوند. آنها جایی کار نمی کنند که بتوانند درآمد خویش را کتمان کنند، اما نمی توانند هزینه های خویش را اثبات کنند.
آخرین اخبار از حادثه واژگونی اتوبوس زائران عراقی در راه مشهد به اصفهان
مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور از واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل زائران عراقی اطلاع داد و اظهار داشت: این حادثه هفت کشته و ۲۰ مصدوم بر جای گذاشت.
ویلاسازی و معدن کاوی بلندقامت ترین کوه کشور را تهدید می کند
کیخسرو یزدانی، عضو انجمن دوستداران دماوند کوه با اشاره به اینکه متاسفانه سازمان حفاظت محیط زیست حدود ۱۰ سال قبل از ارتفاع ۴۲۰۰ متر تا قله را منطقه حفاظت شده در دماوند اعلام کرد، اظهار داشت: منطقه ای که بعنوان منطقه حفاظت اعلام شده بخش مرده دماوند است و نیاز کمتری به حفاظت نسبت به ارتفاعات پایین تر آن دارد.
یزدانی با اشاره به اینکه به جای بهره برداری از معادن باید معیشت جایگزینی در کوه دماوند تعریف شود، اظهار داشت: هم اکنون روی موضوعاتی مانند گردشگری پایدار و یا تولید فوم بتن میتوان کار کرد چون که صدمه بسیار کمتری در مقایسه بهره برداری از معادن دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های تهران اعلام کرد
افزایش ۱۱ ساعته برنامه درسی پایه دوازدهم/ کمبود ۱۲ هزار نیروی انسانی برای سال جدید
عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های تهران با اشاره به اینکه با استقرار پایه دوازدهم، دوره پیش دانشگاهی حذف خواهد شد اظهار داشت: تا سال قبل برای دوره پیش دانشگاهی ۲۴ ساعت برنامه در هفته داشتیم که با استقرار پایه دوازدهم ۳۵ ساعته، در واقع ۱۱ ساعت به برنامه درسی هر کلاس اضافه می گردد.
وی با اشاره به اینکه سال قبل ۵۰۰۰ کمبود نیروی انسانی داشتیم که با احتساب ۷۰۰۰ مورد کمبود نیروی جدید بوجود آمده مجموع کمبود نیروی انسانی ما به ۱۲ هزار نفر می رسد عنوان کرد: ۳۰ راهکار تدوین کرده ایم تا کمبود ۱۲ هزار نیرو را جبران کند.
رحمانی فضلی تاکید کرد
کاهش ۵۰۰ هزار نفری شمار معتادان کشور/ افزایش ۸۵ درصدی کشت مخدر در افغانستان
رحمانی فضلی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه در سال قبل ۱۲۰۰ تن ماده مخدر در کشور کشف شده است، خاطرنشان کرد: بر مبنای شیوع شناسی انجام شده در دولت قبلی و شیوع شناسی سال ۹۶ تعداد معتادان از حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر کاهش یافته که این به معنای کاهش بیش از ۵۰۰ هزار نفر از معتادان بوده است.
وی همینطور اظهار داشت: از سال قبل تا به الان بیش از ۸۵ درصد بر کشت مواد مخدر در افغانستان افزوده شده و بر مبنای آمارهای بین المللی به بیش از ۹۰۰۰ تن رسیده است، این در حالیست که از نظر ما میزان تولید مواد مخدر در افغانستان بیش از ۱۰ هزار تن است.
در گفت وگو با ایسنا اعلام گردید شد
حذف آفرهای پزشکی از بیمارستان های خصوصی + جزییات
دکتر علیرضا عسگری، مدیرکل نظارت بر اعتباربخشی و امور درمان معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به اقدام این وزارتخانه جهت تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز بیماران در بیمارستان ها، اظهار داشت: با این اقدام بیمار برای تهیه تجهیزات مورد نیازش سرگردان نیست و از سویی به بحث شفافیت کمک کرده و بحث آفرهای پزشکی هم حذف می گردد.
مدیرکل نظارت بر اعتباربخشی و امور درمان وزارت بهداشت همینطور با اشاره به تاخیر بیمه ها در پرداخت مطالبات بیمارستان ها اضافه کرد: تاخیر در پرداخت مطالبات در بخش دولتی صدمه می زند و رمقی برای بیمارستان های دولتی باقی نمانده است، اما در بخش خصوصی پول را بیمار می پردازد و مشکلی تولید نمی نماید. یعنی بیمار به جای اینکه تجهیزات مورد نیازش را از بازاری چون ناصرخسرو تامین کند، آن را در داروخانه بیمارستان می گیرد.
وی اضافه کرد: بر طبق این مصوبه، سررسید تسویه حساب اعتبارات اسنادی مدت دار گشایش شده برای دارو و تجهیزات پزشکی از شش ماه به ۹ ماه افزایش می یابد. به گمرک جمهوری اسلامی ایران هم اجازه داده شده تا محموله های دارویی وارداتی را با تعهد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با کپی یا حداقل اسناد ترخیص کند.
سخنگوی شورای شهر تهران خبر داد
طرح انحلال صندوق ذخیره کارکنان شهرداری درشورا/کاهش ۳۵ درصدی درآمد ناشی ازماده ۱۰۰
علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران آخرین وضعیت صندوق ذخیره کارکنان شهرداری اظهار نمود: در دوره سوم شورا مصوبه ای تحت عنوان مجوز تشکیل صندوق ذخیره کارکنان شهرداری عنوان شد که توسط این مصوبه مقرر شد هر ماه حداکثر سه درصد از حقوق و مزایای مستمر کارکنانی که به عضویت صندوق ذخیره در می آیند کسر شود و به حساب آنها در صندوق واریز شود. هرچند، این صندوق بر خلاف رویه های شفاف اقتصادی و بر خلاف مصوبه سال ۷۶ شکل گرفته است و بر همین مبنا تعدادی از اعضای شورا طرحی را عرضه کرده اند تا این صندوق منحل شود و با اعضای آن به تدریج تسویه شود.
وی در ادامه به کاهش عوارض ساخت و ساز در بعضی مناطق اشاره نمود و اظهار داشت: درحال حاضر در بافت فرسوده عوارضی برای صدور پروانه ساخت پرداخت نمی گردد و این کمکی برای نوسازی بافت فرسوده است. اگر این مورد بخواهد درمناطق دیگری که بافت فرسوده نیست و نیاز به ساخت و ساز دارد، اجرایی شود، باید بررسی های کارشناسی صورت گیرد.
واکنش معاون سازمان مدیریت بحران به” ابر دزدی”
در بحران آب به جای مقصر بیرونی، مقصر درونی را پیدا کنیم
محمدفرید لطیفی، معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور درباره تغییرات اقلیمی در کشور و اظهارات مطرح شده در مورد نقش دشمن در ربودن ابرها و برف های کشورمان اظهارکرد: در این مورد آنچه که من در خبرها خواندم این بود که سازمان هواشناسی این مورد را تکذیب کرده است. اما نظر شخصی من این است که بهتر است به جای اینکه دنبال مقصر و عامل بیرونی بگردیم، ابتدا مقصر درونی را پیدا نماییم.
مشاور معاون حمل و نقل شهرداری تهران:
حذف طرح ترافیک نماینده سابق مجلس که مدرک جعلی ارسال کرده بود
علی پیرحسین لو، مشاور معاون حمل و نقل شهرداری تهران با اشاره به اینکه ما فارغ از موافقت یا مخالفت با اصل مبحث اعطای تخفیف ویژه به اصحاب رسانه ها در طرح ترافیک، موظف به اجرای قانون و مصوبات شورای شهر هستیم، اظهار داشت: البته سعی کردیم تا حد امکان به وضع بی سامان و توزیع مبتنی بر رابطه مجوزهای طرح خبرنگاری آخر دهیم و این مجوزها را بر مبنای ضابطه توزیع نماییم. انتشار اسامی هم برای این بوده که نتیجه بررسی ها به محک نقد عمومی گذاشته شود و اگر خطایی وجود دارد، اصلاح گردد.
وی با اشاره به اینکه بطور قطع چون بررسی مدارک بر مبنای خوداظهاری صورت گرفته است امکان خطا وجود دارد، اضافه کرد: همین روز گذشته نام فردی در فضای مجازی منتشر و به ما منعکس شد که می گفتند نماینده سابق بوده و سوابق او ربطی به کار مطبوعاتی ندارد. در بررسی مجدد متوجه شدیم که متاسفانه این نماینده دوره قبلی مجلس، از یکی از روزنامه ها با عنوان دبیر معرفی شده اما مدارکی که خود او و روزنامه اش ارسال کرده اند، حاوی چند تناقض آشکار است و به نظر جعلی یا لااقل مخدوش می رسد. بطور قطع چنین کسی مستحق دریافت طرح ترافیک خبرنگاری نیست و طرح او حذف خواهد شد.
۶ مصوبه دولت برای رفع مشکل داروهای وارداتی
دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در تشریح مصوبات ستاد ویژه اقتصادی دولت برای رفع مشکل واردات اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی اظهار داشت: بر مبنای مصوبه دولت، به منظور افزایش نقدینگی شرکت ها جهت خرید مواد اولیه، داروی تولید شده و تجهیزات پزشکی، حد اعتباری تسهیلات ریالی و ارزی شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی در بانک ها به اندازه ۳۰ درصد بیش از اندازه اعتباری سال ۱۳۹۶ افزایش می یابد.
۲ نمره محسن هاشمی به شورای پنجم
محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران به ارزیابی نقاط قوت و ضعف شورای پنجم پرداخت و به عملکرد آن نمره داد.
هاشمی اضافه کرد: در مواردی نمره شورا یک کم از ۱۵ پایین می آید و آنهم اثرگذاری شورا در سطح شهر است و اینکه مردم حس یک تحول داشته باشند که ما در این زمینه وضعیت خوبی نداریم و این امر به علت نیروها در شهرداری و نوع حرکت است که باید بازبینی شود تا مردم تحولات را احساس کنند و در این زمینه وضعیت خوبی نداریم.
وی با اشاره به اینکه کم کم مردم باید پس از گذشت ۱۰ ماه از تغییر مدیریت شهری تغییرات را احساس کنند، اظهار داشت: اقدامات موثری در این چند ماهه انجام شده اما هنوز مردم این تغییرات را احساس نمی کنند و باید در نوع حرکتمان و ابلاغ دستورات به بدنه شهرداری بازبینی شود تا حس تغییر در شهر بهتر دیده شود بنابراین در این بخش نمره خوبی نداریم که میانگین نمره ام را می کاهد و بنابراین درکل به شورای شهر تهران نمره ۱۵ می دهم.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:
ماجرای حذف دستگاه های کارتخوان در مطب برخی پزشکان
۲۴ ساعت چشمانم را ببندم بیش از یک میلیون پناهنده از مرزهای غربی به اروپا می روند
ویلاسازی و معدن کاوی بلندقامت ترین کوه کشور را تهدید می کند
۲ نمره محسن هاشمی به شورای پنجم
در بحران آب به جای مقصر بیرونی، مقصر درونی را پیدا کنیم

About Author