وزیر بهداشت در دیدار با رییس جمهور آذربایجان عنوان کرد گسترش همکاری های ایران و آذربایجان در زمینه بهداشتی، درمانی و دارویی

فست فود باز: وزیر بهداشت اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد، در زمینه های مختلف همکاری های بهداشتی، درمانی و دارویی با جمهوری آذربایجان مناسبات خویش را گسترش دهد و شرایط لازم برای توسعه و رفاه دو ملت را بیش از پیش فراهم سازد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در دیدار با الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان با ابراز خرسندی رییس جمهور کشورمان بر تداوم همکاری های دو کشور، تصریح کرد: اشتراکات و پیوندهای فراوان فرهنگی، دینی و تاریخی دو ملت، بستر و فرصت مغتنمی است که کمک می نماید دو کشور در تمام زمینه ها همچون مبحث بهداشت، درمان و دارو که به صورت مستقیم با سلامتی مردم مرتبط می باشد، هم در بخش دولتی و هم خصوصی، همکاری نزدیکتری داشته باشند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه حمایت روسای جمهور دو کشور ایران و آذربایجان، زمینه پیگیری جدی تر اجرای توافقات در موضوعات پزشکی، دارویی و درمانی را فراهم می آورد، اضافه کرد: دو کشور با استفاده از ظرفیت همسایگی، از توانمندی های قابل توجهی برای گسترش بیشتر روابط برخوردار می باشند و مهمترین هدف دو دولت، در این چندسال اخیر فراهم سازی بسترها و زیرساخت های لازم برای توسعه همکاریهای دو جانبه و منطقه ای بوده است.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد، در زمینه های مختلف همکاری های پزشکی، بهداشتی، درمانی و دارویی با جمهوری آذربایجان مناسبات خویش را گسترش دهد و شرایط لازم برای توسعه و رفاه دو ملت را بیش از پیش فراهم سازد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در حوزه پزشکی پیشرفت های زیادی کرده و آمادگی دارد تا تجربیات خویش را در تمامی حوزه ها با جمهوری آذربایجان به اشتراک بگذارد، اظهارکرد: خیلی از بیماران از کشورهای دیگر برای انجام اعمال جراحی سنگین و پیچیده به ایران سفر می کنند، چراکه خدمات درمانی، با کیفیت بالا و هزینه های کمتر از سایر کشورها در ایران عرضه می گردد.

دکتر هاشمی درمورد دارو اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۹۶ درصد نیاز دارویی ایران، در داخل کشور تولید می گردد و به بیش از ۳۰ کشور صادرات داروهای با کیفیت و پیشرفته داریم، همینطور تعدادی از داروهای ایران هم در آذربایجان به ثبت رسیده که امیدواریم این تبادلات توسعه پیدا کند.

وزیر بهداشت با اشاره به حضور و همراهی برخی شرکت های دارویی در این سفر، درمورد بسته همکاری آنها اظهار داشت: این شرکت ها بسته همکاری خوبی تهیه کرده اند و امید است دستورات و توافقات روسای جمهور دو کشور در این سفر، عملیاتی شده و أفق های جدیدی در روابط دو کشور رقم خورد.

وزیر بهداشت در مورد همکاری های ایران و آذربایجان در زمینه آموزش اظهار داشت: در زمینه آموزش متخصصان و کادر بهداشتی و درمانی آذربایجان هم یک بسته همکاری تهیه شده است.

تاکید بر گسترش مناسبات بین ایران و آذربایجان در حوزه سلامت

همینطور در این دیدار، الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان با تاکید بر ضرورت گسترش ارتباطات بین دو کشور، اظهار داشت: توافقات حوزه بهداشت و درمان نسبت به سایر حوزه ها بین دو کشور رشد کمتری داشته است و باید تلاش شود در این حوزه هم به رشد و ارتقای مناسبی دست پیدا نماییم، چراکه حوزه بهداشت و درمان با گستردگی های زیادی روبرو است.

رییس جمهوری آذربایجان بر پشتیبانی از توافقات بین ایران و آذربایجان تصریح کرد و اظهار داشت: مشکلاتی که در مراحل آغازین اجرایی سازی ساخت کارخانه داروسازی وجود داشت، در این سفر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و حل خواهد شد.

وی با اشاره به پشتیبانی از حضور پزشکان ایرانی برای حضور در بیمارستان های آذربایجان، درمورد گسترش ارتباطات در حوزه بهداشت تصریح کرد: ایران و آذربایجان مرزهای طولانی باهم دارند که باید در زمینه برنامه های بهداشتی بین دو کشور برنامه ریزی شود.

طبق گزارش وبدا، الهام علی اف از تولید ارتباطات موثر در حوزه آموزش استقبال کرد و تصریح کرد: قبلا تمامی دستورات را برای گسترش مناسبات در حوزه سلامت صادر کرده ایم و الان هم بر آنها تاکید می نماییم تا در روند آنها تسریع تولید شود.

About Author