یافته های تحقیقاتی نشان می دهد؛ مصرف گردو ریسک دیابت را به نصف می کاهد

فست فود باز: یافته ها نشان داده است مصرف دو عدد گردو در روز (یا ۳ قاشق چایخوری پودر گردو) ریسک مبتلا شدن به دیابت نوع۲ را تا ۴۷ درصد می کاهد.

به گزارش فست فود باز به نقل از مهر، محققان دانشگاه کالیفرنیا با بررسی بیش از ۳۴ هزار نفر دریافتند مصرف گردو (سرشار از آنتی اکسیدان) باعث می گردد ریسک مبتلا شدن به دیابت نوع۲ در افراد به نصف کاهش پیدا کند.
«لنور عرب»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «رابطه قوی بین مصرف گردو و کاهش مبتلا شدن به دیابت نوع۲ نشان داده است که باید گردو را در رژیم غذایی گنجاند. مطالعات دیگر نشان داده اند که گردو برای عملکرد شناختی و سلامت قلب هم مفید می باشد.»
در این مطالعه، تیم تحقیق از ۳۴، ۱۲۱ شرکت کننده در رده سنی ۱۸ تا ۸۵ سال در مورد نوع رژیم غذایی شان، مبتلا شدن به دیابت یا مصرف داروی دیابت پرسش کردند.
محققان مشاهده نمودند شرکت کنندگانی که گردو مصرف می کردند در مقایسه با شرکت کنندگانی که مغزیجات آجیلی مصرف نمی کردند، با کاهش ریسک دیابت نوع۲ روبرو بودند.
گردو منبع غنی چربی های پلی اشباع نشده سفارش شده (۱۳ گرم در هر اونس) است و تنها مغزی است که حاوی مقادیر قابل توجه اسید آلفا لینولنیک (ALA)، اسیدچرب امگا۳ گیاهی، است. گردو همینطور حاوی پروتئین (۴ گرم در هر اونس) و فیبر (۲ گرم در هر اونس) است.
مطالعات قبلی نشان داده اند مصرف نصف فنجان گردو در روز با افزایش میزان باکتری های پروبیوتیک روده از دستگاه گوارشی محافظت کرده و ریسک بیماری های قلبی و مغزی و همینطور سرطان را می کاهد.

About Author