توسط محققان دانشگاه آزاد صورت گرفت ساخت کیت آموزشی استخراج DNA و دستگاه الکتروشوک قلب

فست فود باز: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز از ساخت کیت آموزشی استخراج DNA و دستگاه الکتروشوک قلب در دانشگاه آزاد اسلامی البرز اطلاع داد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، محمدحسن برهانی فر با اشاره به اینکه استخراج DNA نخستین قدم در راه انجام مطالعات مولکولی است، اظهار داشت: بیشتر سیستم های مولکولی اعم از انواع روش های آزمایشگاهی در قدم اول نیازمند استخراج DNA است و این امر یکی از اصلی ترین تست ها در آزمایش های مولکولی در رشته های میکروبیولوژی، ژنتیک، زیست شناسی سلولی و مولکولی، بیوشیمی، زیست گیاهی، علوم جانوری، داروسازی، بیوتکنولوژی، صنایع غذایی و همینطور در گرایش های مختلف دامپزشکی است.
وی به ساخت دستگاه الکتروشوک قلب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد اشاره و خاطرنشان کرد: این دستگاه که قابل استفاده در محافل عمومی همانند ادارات، ارگان ها، پارکها و… است، برای احیای افراد مبتلا به ایست قلبی طراحی شده که تا رسیدن به مراکز درمانی از مرگ نجات یابند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه طرح توموگرافی درختان سرپا هم در واحد دانشگاهی کرج اجرا شده است، اظهار نمود: در این طرح، درختان پوسیده که احتمال سقوط آنها وجود دارد، شناسایی می شوند.
برهانی فر، جلوگیری از بروز حادثه های ناگوار نظیر سقوط درخت بر روی خودرو و اشخاص و حفظ محیط زیست را از مزایای طرح توموگرافی درختان سرپا عنوان نمود و اضافه کرد: با عنایت به استقبال شهرداری از این طرح قراردادی به منظور توسعه طرح منعقد شده است.
وی افزود: ساخت کامپیوتر دیواری، ردیاب ماهواره ای خودرو، استحصال فلزات گرانبها، طراحی نرم افزار آموزشی اجتماعی، ساخت ایمپلنت های پزشکی، تهیه عرقیجات و عصاره از گیاهان دارویی، روغن گیری از دانه های روغنی، تهیه دمنوش ها و شربت های گیاهی، تولید گل های زینتی مانند رز، تولید نشاء و پرورش قارچ از دیگر طرح های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در مورد قابلیت های ردیاب ماهواره ای خودرو اظهار داشت: ارتباط شبکه مخابراتی برای تماس و پیامک، دریافت اطلاعات از ۲۰ کانال ماهواره ای و پردازش آنها برای به دست آوردن مختصات مکانی و ارسال همزمان آنلاین به سرور و منطبق کردن آن روی نقشه برای کنترل و ردیابی خودرو در هر نقطه از کره زمین و ارتباط بی سیم با لوازم جانبی و آپدیت سیستم عامل آن با استفاده از اینترنت از قابلیت های خاص محصول است.
برهانی فر تصریح کرد: طرح های دانش بنیانی که در واحدهای دانشگاهی استان البرز عرضه و اجرا شده است، بخشی از مصوبات کارگروه تحقق اقتصاد مقاومتی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز است که همواره در اجرای طرح های درآمدزا پیوست فرهنگی و شان دانشگاه را مد نظر قرار می دهد.
بر مبنای اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد، وی در انتها با تاکید بر اینکه جلسات کارگروه تحقق اقتصاد مقاومتی به صورت مستمر تشکیل می شود، اضافه کرد: این کارگروه در سه حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات فعالیت می کند.

About Author