دانشمندان می گویند؛ کند کردن روند پیری با ماده طبیعی فیستین

فست فود باز: محققان دریافتند ماده فیستین، که به طورطبیعی عامل رنگ دهی در میوه ها و سبزیجات است، می تواند روند پیری را کُند نماید.

به گزارش فست فود باز به نقل از مهر، داشتن سبک زندگی سالم و رژیم غذایی خوب و ورزش می تواند در حفظ سلامت قلب و سایر اعضای بدن، پوست، مو و حتی شادابی مغز موثر باشد.
تحقیق جدید نشان داده است ماده طبیعی «فیستین» که به صورت طبیعی در میوه ها و سبزیجات وجود دارد، می تواند به طول عمر بیشتر افراد کمک نماید.
فیستین از اعضای خانواده فلاوونوئیدهاست، دارای خواص ضدسرطانی بوده و رادیکال های آزاد را از بین می برد. همینطور دارای خواص ضدالتهابی و نوروتروفیک است که به رشد بافت عصبی کمک می نماید. به قول محققان، فیستین باعث کاهش سلول های صدمه دیده شده و طول عمر را افزایش داده و سلامت را بهبود می بخشد.
خیار، توت فرنگی، سیب، خرمالو، انگور و پیاز همچون منابع حاوی این ترکیب طبیعی هستند.
توت فرنگی دارای بالاترین میزان فیستین است. توت فرنگی مملو از ترکیباتی است که با فشار اکسایشی و التهاب مقابله کرده و به پیشگیری از بیماری کمک می نماید. فلاوونوئیهای موسوم به آنتوسیانین ها و آنتی اکسیدان های موجود در توت فرنگی به پیشگیری از تشکیل کلسترول بد LDL که می تواند باعث گرفتگی عروق شود هم کمک می نماید. ویتامین C موجود در توت فرنگی هم به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می نماید. فیستین موجود در توت فرنگی با تحریک مسیرهای سیگنال دهی به تقویت حافظه کمک می نماید. به قول محققان خوردن ۲ وعده توت فرنگی یا بیشتر در هفته می تواند روند زوال عقل را در زنان مسن به تاخیر اندازد.
به گفته محققان، فیستین موجود در خیار از اختلال پیشرونده در حافظه و یادگیری در موش ها پیشگیری کرد. خیار حاوی گروهی از لیگنان هاست که با کاهش ریسک مبتلا شدن به سرطان مرتبط هستند.

About Author