۸۵ تن قربانی مشروبات الکلی دست ساز طی دو ماه گذشته

فست فود باز: سرپرست سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: از ۱۵ شهریورماه تا ۹ آبان ماه، ۹۷۴ نفر در کشور به علت مصرف مشروبات الکلی دست ساز غیر استاندارد در ۹ استان کشور، دچار مسمومیت شدند و از این تعداد، ۸۵ نفر(معادل ۹ درصد از مسمومین) جان خویش را از دست دادند.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا و بنابر اعلام وبدا، دکتر پیر حسین کولیوند با بیان این خبر اضافه کرد: در این بازه زمانی ۹۷۴ نفر به مراکز درمانی استان های البرز، تهران، مرکزی، فارس، کردستان، کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان، خراسان شمالی و قزوین مراجعه نموده اند و بیشتر تعداد مسمومیت ها به ترتیب مربوط به استان های البرز، هرمزگان و خراسان شمالی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه، ۲۹ نفر در استان البرز، ۲۶ نفر در استان هرمزگان، ۱۱ نفر در استان تهران، ۷ نفر در استان خراسان شمالی، ۶ نفر در استان فارس، ۳ نفر در استان مرکزی، ۲ نفر در استان کهگیلویه و بویر احمد و یک نفر در قزوین بر اثر مسمومیت با الکل جان خویش را از دست دادند.

کولیوند تصریح کرد: از ۹۷۴ نفر که دچار مسمومیت شده اند، ۱۱ نفر هنوز در مراکز درمانی بستری هستند اما ۸۷۸ نفر بعد از دریافت خدمات درمانی، ترخیص شده اند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه ۹۱ درصد از مسمومین، مرد بوده اند، اظهار داشت: در ۵۵ روز گذشته و از مجموع ۹۷۴ نفر مسموم، ۹۲ درصد معادل ۸۸۳ نفر مرد و ۸ درصد معادل ۹۱ نفر زن بوده اند. همینطور ۹۲ درصد از افراد فوت شده مرد و ۸ درصد زن هستند.

کولیوند بیشترین تعداد مسمومیت با الکل در ۵۵ روز گذشته را مربوط به محدوده سنی ۲۱ تا ۳۰ سال عنوان نمود و اضافه کرد: بیشترین مسمومین به ترتیب در محدوده سنی ۲۱ تا ۳۰ سال با ۴۹ درصد، محدوده سنی ۳۱ تا ۴۰ سال با ۲۳ درصد، محدوده سنی ۱۱ تا ۲۰ سال با ۱۶ درصد، محدوده سنی ۴۱ تا ۵۰ سال با ۹ درصد و محدوده سنی بالای ۶۱ سال با ۳ درصد بوده اند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور در انتها تصریح کرد: ۳۳ درصد از مسمومین با الکل در بازه زمانی مذکور، دیالیز شده اند که بیشترین تعداد دیالیز مسمومین مربوط به استان هرمزگان، البرز و تهران بوده است.

About Author