محققان استرالیایی عنوان می کنند؛ رژیم غذایی مدیترانه ای مبتلاشدن به آلزایمر را به تعویق می اندازد

فست فود باز: طبق آخرین تحقیقات محققان، رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند شروع بیماری آلزایمر را تا سال ها به تعویق اندازد.

به گزارش فست فود باز به نقل از مهر، تحقیقات محققان دانشگاه ادیت کووان استرالیا نشان داده است رژیم غذایی مدیترانه ای به شکل قابل توجهی میزان تجمع پپتیدهای آمیلوئید بتا در رابطه با اسیدآمینه را در مغز می کاهد.
به گفته محققان، تشکیل این پپتیدها با مبتلاشدن به بیماری آلزایمر مرتبط می باشد. مطالعات قبلی نشان داده اند ژیم غذایی مدیترانه ای که شامل مقادیر بیشتر سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، ماهی و روغن زیتون است، می تواند زوال شناختی را کُند نماید.
دکتر «استفانی رینی اسمیت»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما دریافتیم پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای تنها به مدت ۳ سال می تواند تشکیل پپتیدهای آمیلوئید بتا را تا ۶۰ درصد کم کند.»
وی در ادامه می افزاید: «این یافته ها به ما نشان داده است که رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند شروع علائم بیماری آلزایمر را تا سال ها به تاخیر اندازد.»
به گفته وی، «درحالیکه به نظر می آید تمام ابعاد رژیم غذایی مدیترانه ای در کاهش ریسک مبتلاشدن به آلزایمر مهم می باشد، اما یافته های ما نشان داده است مصرف میوه بیشترین فایده را دارد.»

About Author