تکلیف بلدیه روشن شد

فست فود باز تکلیف بلدیه روشن شد
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، اداره اجتماعی امروز چهارشنبه حدود ۵۰ خبر منتشر نموده است، در ادامه به مهم ترین این خبرها اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر خبر می توانید به متن آن دسترسی پیدا کنید.

حناچی شهردار تهران شد
سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور ازصدور حکم پیروز حناچی برای شهرداری تهران آگاهی داد و اظهار داشت: با عنایت به این که نظر صریح وزارت اطلاعات در خصوص تایید صلاحیت های عمومی پیروز حناچی امروز به وزارت کشور واصل شد و در نتیجه مستندات قانونی مورد نیاز برای صدور حکم شهردار جدید تکمیل شد حکم انتصاب ایشان بعنوان شهردار جدید تهران از طرف وزیر کشور صادر شد.

الزامی شدن رعایت دستورالعمل ایمنی و آتش نشانی برای تمامی ساختمان های تهران
محمود قدیری، معاون پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از الزامی شدن رعایت ضوابط ایمنی و آتش نشانی برای تمامی ساختمان های تهران آگاهی داد و در این باره اظهار داشت: در گذشته مصوبه ای وجود داشت که بر طبق آن ساختمان های بلندمرتبه ملزم به دریافت تائیدیه ایمنی از طرف آتش نشانی شده بودند که این مصوبه در سال ۹۵ تغییر نمود و طبق آن تمامی ساختمان های شهر تهران ملزم به رعایت ضوابط و دستورالعمل ایمنی و آتش نشانی شدند.

ادامه امداد رسانی ها در استان های درگیر سیل
مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر امدادرسانی در ۱۷استان کشور به سبب سیل و آبگرفتگی را تشریح نمود و اظهار داشت: با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در ۱۷استان کشور همچون اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران، هرمزگان و همدان اظهارکرد: از روز اول آذر ماه تا ساعت شش پگاه امروز ۷ آذر امدادرسانی در ۱۶۳شهر، روستا و مناطق عشایرنشین این استان ها انجام شده که طی آن ۷۲۸۰ نفر امداد رسانی شدند.

چهارراه ولیعصر برای عابرین باز می شود؟
علی پیرحسین لو، مشاور اجتماعی معاون ترافیک شهرداری تهران درباره علت بازگشایی دسترسی عابر پیاده به چهارراه ولیعصر اظهار داشت: آغازین قدم برای حل مساله، فهم درست صورت مساله است. سوژه چهارراه ولیعصر، یکی از آشکارترین نقاط اختلاف دو طرز نگاه به اداره شهر است. نگاه خودرومحور و نگاه انسان محور. واقعیت این است که زیرگذر این چهارراه بر اساس یک نگاه مطلقا خودرومحور طراحی شده و به علاوه، نیازهای چند قشر مهم جامعه در آن نادیده گرفته شده است.

نهادهای حاکمیتی به دنبال تضعیف شوراها هستند
سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران بر ضرورت بازبینی به روز سازی قوانین و حذف قوانین موازی و زائد اصرار کرد و در جمع مدیران کل حقوقی کلانشهرها با اشاره به اینکه بخش عمده ناکارآمدی سیستم کنونی کشور ما در تمام حوزه ها، تعدد قوانین و تفسیرهای متعددی است که از آنها می شود، اظهار داشت: بازبینی و به روز سازی قوانین و حذف قوانین موازی و زائد باید در اولویت مجلس و شوراها باشد، همین طور تنقیح قوانین یکی دیگر از مشکلات ما است که متاسفانه در فرایند تصمیم گیری ها، ادارات کل حقوقی هم در این حوزه کمک چندانی نمی کنند.

درخواست چندباره سازمان انتقال خون از بودجه نویسان
دکتر علی اکبر پورفتح الله، مدیرعامل سازمان انتقال خون با اشاره به پیشنهادات بودجه ای این سازمان برای سال ۱۳۹۸، اظهار داشت: حاضریم با اختصاصی شدن درآمدمان، سالانه بخشی از اعتبارات مان کم شود و از محل درآمدمان بتوانیم مسائل سازمان را حل نماییم.
وی با اشاره به دغدغه های بودجه ای سازمان انتقال خون، اضافه کرد: مهم ترین دغدغه ای که درباره بودجه سال آینده سازمان داریم و سال ها پیگیر آن هستیم، احداث نگاه اقتصادی به انتقال خون است. انتقال خون باید برمبنای یک چارچوب و نظام اقتصادی طراحی شود که البته بر همین مبنا کار بزرگ تعرفه گذاری خدمات مان را انجام دادیم که می تواند در مدیریت مصرف خون هم تاثیر زیادی داشته باشد.

چه کسانی باید تست تشخیص ایدز دهند؟
دکتر مینو محرز رییس مرکز تحقیقات ایدز، در آستانه روز جهانی ایدز، ضمن تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی مستمر درباره روش های انتقال HIV/AIDS و چالش کشور برای شناسایی مبتلایان به این بیماری، در عین حال به افراد دارای رفتار پرخطر سفارش کرد که هر چه سریع تر به کلینیک های مشاوره رفتاری یا مراکز بهداشتی در سراسر کشور بازگشت کنند و اظهار داشت: متاسفانه هنوز نتوانسته ایم روند HIV را در کشور کنترل نماییم و هم اکنون انتقال این بیماری بیشتر از راه جنسی ادامه دارد.

پیشنهاد “تندگویان” به جوانان نوازنده رشتی
محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به حضور جوانان نوازنده رشتی در این معاونت اظهار داشت: ضمن دلجویی از این جوانان به آنها پیشنهاد دادیم با ثبت یک تشکل موسیقی، امکان ادامه فعالیتشان را فراهم آورند.
وی با اشاره به اینکه نوع رفتار با این جوانان نوازنده خشونت آمیز و ناشایست بوده است، اضافه کرد: به این جوانان پیشنهاد دادیم تا یک تشکل موسیقی ثبت کنند و یا عضو یکی از تشکل های فعال در این حوزه شوند تا این معاونت باز بتواند از فعالیت آنها حمایت قانونی و حقوقی کند.

ممنوعیت برگزاری جشن های لاکچری در مهدهای کودک
محمد نفریه، مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ممنوعیت برگزاری جشن ها و مراسم های غیرمتعارف در مهدهای کودک اظهار داشت: دستورالعمل برگزاری هرنوع مراسم و جشن در مهدهای کودک در اختیار مدیران این مراکز قرار دارد و رعایت آن الزامیست.
وی با اشاره به دستورالعمل صریح برگزاری جشن ها و مراسم های مختلف در مهدهای کودک اضافه کرد: برگزاری هر مراسم و جشنی، در مهد کودک باید با رعایت عرف و شرعیات برگزار گردد و این موارد جزء قوانین سازمان بهزیستی هستند.

شرایط تمدید بیمه تکمیلی فرهنگیان
علی الهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش شروط عقد قرارداد با بیمه ها برای بیمه تکمیلی فرهنگیان را اعلام نمود و با اشاره به تمدید قرارداد بیمه فرهنگیان تا اختتام ماه جاری اظهار نمود: برای قرارداد جدید بیمه تکمیلی با چند شرکت بیمه ای مذاکرات در حال انجام می باشد.البته بیمه ها پیش بینی تاثیر افزایش هزینه های خدمات بهداشت و درمان را روی نرخ های بیمه تکمیلی برای سال آینده دارند و امکان دارد برای همه و نه فقط برای آموزش و پرورش، میزانی از افزایش نرخ حق بیمه را لحاظ کنند.

وضعیت بارش ها در زمستان ۹۷
ایمان بابائیان، سرپرست پژوهشکده اقلیم شناسی شرایط آب و هوایی با اشاره به اینکه بارش های آذر ماه بیش از اندازه نرمال خواهد بود، اظهار داشت: بر خلاف بارش های بیشتر از نرمال و گاهی سیل آسا در دو ماه ابتدایی فصل پاییز، وضعیت بارش در فصل زمستان در محدوده نرمال تا کمتر از نرمال پیش بینی میگردد.
این کارشناس هواشناسی اشاره کرد: با لحاظ بارش های پیش بینی شده برای ماه آذر میانگین بارش فصل پاییز بیشتر از نرمال خواهد بود اما در این بازه زمانی بارندگی در استان های واقع در جنوب شرق و شمال غرب همچون سیستان و بلوچستان و اردبیل در محدوده کمتر از نرمال تا نرمال مورد انتظار است.

پیش بینی بارش باران و وزش باد در شمال و غرب کشور
سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه ای از بارش باران، وزش باد و احتمال آبگرفتگی معابر در شمال و غرب کشور آگاهی داد.
در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: «با توجه به نقشه های پیش یابی هواشناسی، از بعدازظهر جمعه (۹ آذرماه) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب و غرب به کشور روزهای جمعه و شنبه در مناطقی از سواحل دریای خزر، شمال غرب سپس غرب کشور بارش باران، وزش باد و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی رخ خواهد داد.

به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:
وضعیت بارش ها در زمستان ۹۷
چه کسانی باید تست تشخیص ایدز دهند؟
چهارراه ولیعصر برای عابرین باز می شود؟
ممنوعیت برگزاری جشن های لاکچری در مهدهای کودک
جمعه سامانه بارشی جدید وارد کشور می شود

About Author