۲۷ مورد مبتلا شدن به فلج اطفال در سال ۲۰۱۸

به گزارش فست فود باز سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام نمود: شیوع بیماری فلج اطفال باید بعنوان وضعیت اضطراری بهداشت عمومی طبقه بندی شود.

به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، طبق اعلام این سازمان درحالیکه پیشرفت هایی در جهت ریشه کن کردن بیماری فلج اطفال حاصل شده اما این پیشرفت ها بی ثبات بوده است.

جدیدترین آمارهای انتشار یافته توسط این سازمان نشان می دهد: تابحال امسال میلادی (۲۰۱۸)، ۲۷ مورد مبتلا شدن به فلج اطفال گزارش شده که تمامی این موارد در دو کشور پاکستان و افغانستان بوده اند. این رقم نسبت به سال قبل بالاتر بوده و لزوم دارد دولت ها در جهت ریشه کن ساختن این بیماری بیشترین تلاش را داشته باشند.

ویروس فلج اطفال به سیستم عصبی صدمه می زند و در مدت چند ساعت باعث معلولیت غیرقابل بازگشت می گردد. این بیماری در بین کودکان بویژه در شرایط غیر بهداشتی در مناطق جنگ زده، کمپ های اسکان پناهندگان و مناطقی که دسترسی به خدمات مراقبتی محدود است به سرعت توسعه پیدا می کند.

این بیماری با استفاده از واکسیناسیون قابل پیشگیری است اما لازم است میزان پوشش واکسیناسیون بسیار بالا باشد و هرگونه اهمال به ویروس اجازه می دهد تا به فعالیت خود ادامه دهد.

به گزارش ژاپن تودی، برنامه جهانی ریشه کنی فلج اطفال از سال ۱۹۸۸ شروع شد که هدف آن آخر دادن به شیوع این بیماری تا سال ۲۰۰۰ بوده است. درحالیکه از زمان آغاز اجرایی شدن این برنامه، در موارد جهانی مبتلا شدن به فلج اطفال کاهش ۹۹ درصدی مشاهده شده مقابله با یک درصد از موارد فلج اطفال از آنچه انتظار می رفت پیچیده تر است.

About Author