خانواده ها، آمبلیوپی را جدی بگیرند

به گزارش فست فود باز یک کارشناس ارشد روان شناسی بالینی یکی از رایج ترین بیماری های چشمی که بسیاری آنرا به اشتباه با ضعف بینایی اشتباه تصور می کنند، تنبلی چشم یا آمبلیوپی عنوان نمود که خیلی از خانواده ها، آنرا جدی نمی گیرند.
«عباس عاصی زاده» که مجری طرح جلوگیری از تنبلی چشم در اردکان است، در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار داشت: برخلاف افرادی که گرفتار ضعف در بینایی هستند، افراد گرفتار آمبلیوپی ساختار چشمی کاملاً سالمی دارند و بیماری آنها در نتیجه عیوب انکساری چشم بوجود آمده است.
وی دوره ی طلایی تشخیص و درمان تنبلی چشم را سنین ۳ تا ۶ سالگی عنوان و خاطرنشان کرد: کودک باید طی این مدت، هر سال مورد معاینه قرار گیرد و خانواده ها توجه داشته باشند که به هیچ وجه یک دوره یکساله برای معاینه کودک کافی نیست.
عاصی زاده با بیان این که تابحال حدود دو هزار کودک در شهرستان اردکان به استثنای شهرها و روستاهای اطراف آن معاینه چشم شده اند، تصریح کرد: این طرح همزمان با سراسر کشور در شهرستان اردکان هم شروع شده و تا آخر بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: خانواده های اردکانی در این رابطه می توانند با در دست داشتن شناسنامه یا دفترچه بیمه فرزندان خود در ایام شنبه و سه شنبه هر هفته از ساعت ۱۷ تا ۱۹ به اداره بهزیستی رجوع کنند.

About Author