بدون آرایش وارد استخر شوید

به گزارش فست فود باز کارشناس آب، فاضلاب و استخرهای شنا مرکز بهداشت شماره یک اصفهان اظهار داشت: ورود انواع کرم ها و محصولات آرایشی به آب استخر منجر به مشکلات تنفسی، بیماری، آلرژی و سرطان می گردد.
لیلا رویگری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه نظارت بر استخرها برپایه دستور العمل ابلاغی وزارت بهداشت انجام می گیرد، اظهارکرد: این چک فهرست شامل بهداشت فردی کارکنان، بهداشت آب استخر، تاسیسات و دیگر بخش های در رابطه با سلامت استخر می گردد.
وی با اشاره به اینکه هم چنین نحوه گند زدایی، صاف سازی، تسویه آب و ابزار تجهیزات داخل استخر هم مورد بازرسی قرار می گیرند، اضافه کرد: حتی در صورتیکه درمحل استخر بوفه وجود داشته باشد باید از نظر سلامت مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.
کارشناس سنجش استخرهای اصفهان، افزود: به صورت ماهانه یک الی دو بار از استخرها نمونه برداری می گردد و هر بخش از هر استخر که دارای مشکلات باشد تا رفع مساله تعطیل خواهد شد، اما سفارش ای که به استخر دارها و مردم می نماییم این است که قبل و پس از ورود به محوطه استخر حتما بدن خویش را شست و شو داده و استحمام کنند.
رویگری با اشاره به اینکه سفارش مهمی که به مردم می گردد این است که از لوازم آرایشی در داخل آب استخر استفاده نکنند، افزود: برای نمونه افراد از دئودورانتها و کرم ها پیش از ورود به آب استخر استفاده نکنند. ورود محصولات آرایشی به آب استخر منجر به مشکلات تنفسی، بیماری، آلرژی و سرطان می گردد.
این کارشناس اظهار داشت: در صورتیکه مردم با مشکل بهداشتی در استخرها روبرو شدند با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته و مبحث را اطلاع رسانی کنند.

About Author