سفارش هایی برای حفظ سلامت در دوران حاملگی

به گزارش فست فود باز اگر آبستن هستید حتما از اهمیت رژیم غذایی سالم و مصرف ویتامین کافی، اسید فولیک و آهن و B۱۲ خبر دارید، اما این سفارش ها را هم از دست ندهید.
به گزارش فست فود باز به نقل از مهر، اگر آبستن هستید حتما از اهمیت رژیم غذایی سالم و مصرف ویتامین کافی، اسید فولیک و آهن و B ۱۲ خبر دارید اما گاهی آن چه نباید انجام دهید خیلی هم واضح نیست.درباره صدمه های مصرف دخانیات برای مادر و بچه شکی نیست. درباره الکل هم هیچ میزان امن مصرف الکلی برای مادران آبستن و سلامتی نوزاد تعریف نشده و حتی مصرف میزان اندکی الکل خطر سقط جنین و زایمان جنین مرده یا ناقص را زیاد می کند و رشد مغزی جنین را متاثر می کند. کافئین بر ضربان قلب نوزاد اثر می گذارد و امکان دارد خطر سقط جنین را افزایش دهد. البته پزشک شما امکان دارد تا ۲۰۰ میلی گرم کافئین در روز را تایید کند که معادل ۲ فنجان قهوه صاف شده یا ۴ فنجان چای صاف شده است. در مورد دمنوش ها و چای های سبز از این هم بیشتر احتیاط کنید چون که هنوز تحقیقات کافی انجام نشده که نشان دهد مصرف چه دمنوش هایی در دوران حاملگی بی خطر است.رژیم غذایی سالم داشته باشد اما از این چند مخاطره رایج هم پرهیز کنید.همه میوه ها و سبزیجات خام را قبل از خوردن یا حتی پختن به خوبی بشویید.از همه انواع جوانه های خام مثل ماش و لوبیا به خاطر باکتری های بیماری زا پرهیز کنید و در صورت نیاز حتما آنها را بپزید.خودتان را در معرض جیوه موجود در گوشت ماهی قرار ندهید یا آنرا محدود کنید. سالمون، تن ماهی و میگو بخورید اما نه بیشتر از یک کیلوگرم در هفته. از همه انواع گوشت شمشیرماهی، ماهی خال خالی شاهی و کوسه پرهیز کنید.از مصرف هر گونه کالباس، گوشت و ماهی نپخته و پنیر غیرپاستوریزه خودداری کنید. همه آنها خطر مبتلا شدن به لیستریا دارند. فشار خون بالا یکی از اشکالات رایج در دوران حاملگی است. در وضعیت حاملگی فشار خون بیشتر از ۱۴ روی ۹ به معنای وضعیت اورژانسی است که می تواند کارکرد مغز را مختل کند و به بیهوشی یا کما منجر شود. بروز چنین وضعیتی امکان دارد به بیماری های قلبی در آینده بیانجامد ازاین رو نرمش ها و دیگر اقدامات لازم برای حفظ سلامتی عمومی را فراموش نکنید.