افزایش بیمارهای کبدی ناشی از مصرف الکل در ایالات متحده

فست فود باز: تعداد پیوندهای کبدی ناشی از بیماری های کبدی در رابطه با مصرف الکل طی سال های اخیر در ایالات متحده به صورت پیوسته رشد کرده و کارشناسان را بر آن داشته تا چرایی و عواقب آنرا بر افراد گیرنده کبد پیوندی بررسی نمایند.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، گروهی از کارشناسان روند اهدای عضو را در سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۶ میلادی در آمریکا با استفاده از داده های سیستم اهدای عضو ایالات متحده بررسی کردند.
یافته های آنها حاکی از آن بود که بیماری های کبدی در رابطه با الکل شامل سیروز کبدی، سیروز کبدی همراه با هپاتیت سی و هپاتیت حاد الکلی دلیل اصلی پیوند کبد در سال های اخیر در این کشور بوده است.
یک متخصص کبدشناس از دانشگاه کالیفرنیای سان فرانسیسکو علت اصلی پیوند کبد را تا چند سال قبل ویروس هپاتیت سی اعلام می کند اما ظهور درمان های ضدویروسیِ موثر، این معادله را تغییر داد.
در سال ۲۰۰۲ میلادی ۴۳۳ مورد پیوند کبد ناشی از بیماری های کبدی در رابطه با الکل انجام شده بود که این تعداد در سال ۲۰۱۶ میلادی حدودا سه برابر شده و به ۱۲۵۳ مورد رسیده است.
هم اکنون در حالیکه پیوندهای ناشی از هپاتیت کاهش یافته است، پیوندهای کبدی ناشی از بیماری های در رابطه با مصرف الکل رشد قابل توجه ۴۸ درصدی داشته است. اما برخی تحقیقات باز می گویند که علت این افزایش، رشد سرعت دسترسی افراد به عضو اهدایی است.
در سال ۱۹۸۳ میلادی در سال های آغازین پیوند کبد متخصصان به بیماران نیازمند دریافت کبد ناشی از بیماری های در رابطه با الکل پیشنهاد می دادند تا شش ماه پیش از دریافت کبد از مصرف الکل پرهیز کنند تا شاید وضعیت کبدی شان پایدار شده و نیازی به دریافت کبد نداشته باشند. این قانون در ابتدا رعایت می شد اما با گذشت بیشتر از ۳۰ سال متخصصان دریافتند این قانون کارآمد نبوده و میزان موفقیت پیوند را نشان نمی دهد.
در مطالعه اخیر متخصصان پیوندهای کبدی را میان افرادی با بیماری های در رابطه با الکل و بیمارانی که هیچ ارتباطی با الکل نداشته اند، مقایسه کردند. از نزدیک به ۳۳ هزار فردی که طی بیشتر از ۱۵ سال پیوند کبد داشته اند، بیشتر از ۹۴۰۰ نفر از بیماری های کبدی در رابطه با الکل رنج می برده اند.
نتایج پیوند باز در این دو گروه قابل توجه بود. به صورتی که در پنج سال سپس پیوند کبد تغییرات واضح بوده و شانس بقای بیماران کبدی در رابطه با الکل نسبت به بیماران بدون هر گونه ارتباط با الکل سپس دریافت کبد ۱۱ درصد کمتر بوده است. کارشناسان بر این باورند دلیل این امر امکان دارد این باشد که افراد الکلی کمتر از دیگر افراد سپس عمل پیوند مورد توجه قرار می گیرند.
بنابر گزارش سی ان ان، طبق آمارهای انتشار یافته هم اکنون بیشتر از ۳۷۰۰ نفر مبتلا به بیماری های کبدی در رابطه با الکل در ایالات متحده آمریکا در لیست انتظار دریافت کبد هستند و تصمیم گیری در خصوص این که چه کسانی در اولویت دریافت عضو هستند، بر عهده پزشکان و متخصصان است.

About Author