مطالعات نشان می دهد؛ فواید انجیر در کنترل وزن و درمان کم خونی

فست فود باز: تحقیقات نشان می دهد مصرف روزانه انجیر به هر دو صورت تازه و خشک، به حفظ سلامت بدن کمک می نماید.

به گزارش فست فود باز به نقل از مهر، انجیر خشک در مقایسه با سایر میوه های سرشار از ویتامین های C و E، حاوی آنتی اکسیدان های باکیفیتی موسوم به فنول ها است. بعضی از مهمترین خواص انجیر در ادامه ذکر شده اند.
کنترل وزن: انجیر منبع غنی فیبر بوده و به کنترل وزن کمک می نماید. فیبر بسیار در رژیم غذایی روزانه ما لازم است و به خاطر کاهش ریسک مبتلاشدن به سرطان و دیابت نوع۲ معروف است. فیبر به احساس سیری بیشتر و طولانی تر کمک کرده و از اینرو منجر به کنترل وزن می شود.
بهبود هضم غذا: میزان بالا فیبر به سلامت گوارش کمک کرده و از یبوست پیشگیری می کند. فیبر سبب تنظیم حرکات روده شده و در صورت مصرف منظم، روند هضم غذا را تسهیل می کند.
پیشگیری از فشارخون بالا: انجیر بهترین گزینه برای کنترل فشارخون است چراکه از اختلال در تعادل سدیم-پتاسیم پیشگیری می کند. اختلال در تعادل سدیم-پتاسیم سبب افزایش میزان نمک در بدن شده و فشارخون را بالا می برد.
حفظ قندخون: میزان بالا پتاسیم انجیر به کنترل میزان جذب قند پس از صرف غذا کمک می نماید و در نتیجه قندخون را کنترل می کند. رژیم غذایی با میزان بالا پتاسیم برای افراد دیابتی سفارش می شود.
تقویت سلامت قلب: انجیر سبب کاهش میزان تری گلیسیریدها، ذرات چربی که منجر به مشکلات قلبی می شوند، در بدن می شود. خواص بالا آنتی اکسیدانی آن همراه با فایده آن در کاهش فشارخون سبب رهایی از رادیکال های آزادی می شود که در بلندمدت سبب انسداد عروق خونی می شوند.
افزایش سلامت باروری: انجیر مملو از زینک (روی) و منگنز است از اینرو به افزایش قوه باروری کمک می نماید.
درمان کم خونی: انجیر خشک سرشار از آهن است که به انتقال هموگلوبین به سراسر بدن کمک می نماید. مصرف روزانه انجیر می تواند نیاز روزانه آهن بدن را تامین کند.
حفظ سلامت استخوان ها: انجیر منبع خوب کلسیم بوده و سبب افزایش استواری و تراکم استخوان ها می شود. مصرف روزانه انجیر و شیر در روز میزان کلسیم بدن را تامین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *