حضور اپلیکشن های برتر سلامت در شیراز

به گزارش فست فود باز سال هاست شیراز بعنوان کلانشهر پیش رو در حوزه سلامت نه تنها شهرت کشوری یافته بلکه در عرصه بین المللی هم به مرکزی برای گردهمایی ایده های خلاق و نبوغ اصحاب علم در این بخش شده است.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، حالا دست اندرکاران سلامت جامعه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز پا از مرزهای درمان فراتر گذاشته و با تدارک برنامه های متعدد، ایده ها را در حوزه سلامت گردهم جمع می کنند تا سرعت پیشرفت در این راه بیشتر از گذشته شود.
با دگرگونی دنیای ارتباطات و حضور انسان در فضای مجازی، برنامه ریزی برای به خدمت گرفتن تکنولوژی جهت پیشرفت در حوزه سلامت اهمیتی دوچندان به خود گرفته و اساساً برگزاری همایش هایی همچون “سلامت همراه” یکی از مسیرهایی است که می تواند برنامه ریزان را در تحقق اهداف این حوزه یاری رساند.
کنگره بین المللی “سلامت همراه” که دو سالانه ای علمی برای پیشرفت ارتباطات جمعی است، این دفعه یکم و دوم اسفندماه در مرکز استان فارس برگزار می شود و تدارک برنامه های جانبی مختلف برای آن بر پربارتر شدن آن اثرگذار خواهد بود.
رئیس مرکز رشد فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت و گو با ایسنا منطقه فارس، از برگزاری «مسابقه اپلیکیشن برتر سلامت» بعنوان یکی از برنامه های جانبی سومین کنگره بین المللی سلامت همراه شیراز یاد کرد.
دکتر سید جلیل معصومی اظهار داشت: این مسابقه با هدف ارتقای استانداردهای تولید اپلیکیشن های سلامت و افزایش انگیزه فعالان این حوزه برای ایده پردازی و استانداردسازی این محصولات برگزار می گردد و استارتاپ ها و شرکت های فعال در این زمینه، می توانند در این مسابقه شرکت نمایند و از جوایز نقدی ارزشمند این رویداد بهره مند شوند.
معصومی با اشاره به اینکه نام نویسی بخش مسابقه از یکم بهمن ماه شروع شده است، مهلت برای علاقه مندان این حوزه را تا ۲۰ بهمن اعلام و افزود: علاقه مندان به پایگاه اینترنتی http: //mhealth2019.sums.ac.ir رجوع کنند.
وی در عین حال اضافه کرد که تیم های شرکت کننده این امکان را دارند که ضمن نام نویسی در مسابقه، درخواست دریافت غرفه در نمایشگاه و رویداد استارتاپ دمو را هم ارسال نمایند.
آنگونه که معصومی عنوان نمود، برنامه های جنبی این کنگره با استقبال قابل توجه نخبگان علمی و شرکت های دانش بنیان روبرو شده و پیش بینی می شود نتایج پرباری از برگزاری برنامه های این گردهمایی علمی حاصل شود.
رئیس مرکز رشد فناوری اطلاعات دانشگاه اضافه کرد: با هدف رفاه بیشتر شرکت کنندگان در بخش نمایشگاه، زمینه اسکان مجانی افراد شرکت کننده در مدت برگزاری کنگره در شهر شیراز فراهم گشته است و همینطور ۵۰ درصد هزینه غرفه ها، از جانب حامیان کنگره پرداخت می شود.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، آنطورکه دست اندکاران این کنگره اعلام نموده اند، مقرر است علاوه بر سخنرانی های علمی و تخصصی، برنامه هایی نظیر مسابقه کشوری برترین اپلیکیشن های سلامت، نمایشگاه اپلیکیشن های سلامت، کارگاه های جانبی ویژه استارتاپ ها، رویداد دورهمی و تبادل تجربیات ویژه استارتاپ های حوزه سلامت و رویداد استارتاپ دمو، بخشی از برنامه های جانبی را شامل می شود.
به نظر می آید حرکت در راه تحولات تکنولوژی گریزناپذیر بوده و تدارک چنین کنگره و رویدادهایی در شیراز که زمانی مهد الکترونیک ایران محسوب می شده و الان هم قطب مسلم پزشکی ایران و حتی منطقه است، می تواند در کنار تلاش استاتید صاحب سبک علم پزشکی، مسیر توسعه و ارتقا جایگاه این شهر را در حوزه سلامت هموارتر کند؛ موضوعی که بیشتر از هر مبحث نیازمند همراهی و همگامی بخش های مختلف مدیریتی شیراز، فارس و ایران و البته همگامی رسانه ها است.

About Author