بازار داغ جراحی های زیبایی نزدیک عید

به گزارش فست فود باز نایب رئیس انجمن راینولوژی ایران با اشاره به افزایش انجام اعمال زیبایی در اسفند ماه، در عین حال از متقاضیان این اعمال خواست که بدون تحقیق در مورد تخصص و توانایی پزشک و صرفا با ملاک قرار دادن قیمت کمتر، نسبت به جراحی اقدام نکنند.
یک متخصص گوش و حلق و بینی در گفت و گو با ایسنا، در این باره اظهار داشت: معمولا هر ساله در اسفند ماه با شلوغ ترین زمان کاری خود مواجه هستیم؛ چونکه با عنایت به شروع تعطیلات، تقاضا برای این دست از اعمال افزوده می شود. از طرفی هم علاوه بر مراجعین داخلی، میزان قابل توجهی بازگشت باز از کشورهای خارجی صورت می گیرد.
او همینطور اظهار داشت: نکته مهمی که با نزدیکی به فصل بهار با آن مواجه هستیم، سوژه بروز حساسیت های فصلی و باز تشدید آن در افرادی است که آلرژی حاد دارند. در این باره سفارش می نماییم تا ابتدا از شدت حساسیت کاسته شده و سپس فرد مبادرت به جراحی کند.
این متخصص گوش و حلق و بینی در ادامه اضافه کرد: با عنایت به این که ایران یکی از بهترین و ارزان ترین کشورها در زمینه اعمال زیبایی شمرده می شود، همواره یکی از مقاصد اصلی متقاضیان این دسته از اعمال است که البته برای کشور باز ارزآور و سودآور است.
رزم پا در پاسخ به سوالی درباره جراحی زیبایی بینی توسط متخصصان زیبایی یا متخصصان گوش و حلق و بینی اظهار داشت: از نظر قانونی برای هر دو تخصص نام برده شده محدودیتی وجود ندارد البته به شرط آن که مدارک و تجربه کافی را دارا باشند و علاوه بر بحث زیبایی به معیارهای تنفسی و حفظ عملکرد بینی هم توجه نمایند. باید در نظر گرفت به صرف داشتن مدرک، هر جراحی نمی تواند موفق باشد و باید به تجربه فرد باز توجه داشت. متاسفانه امروزه شاهد می باشیم افراد متقاضی این دست اعمال جراحی بدون تحقیق مناسب در مورد تخصص و توانایی پزشک و فقط با ملاک قرار دادن قیمت کمتر، به پزشک بازگشت می کنند.
نایب رئیس انجمن راینولوژی ایران در این باره افزود: یکی از جدی ترین اقدامات صورت گرفته توسط تمام انجمن های پزشکی همچون انجمن راینوپلاستی و انجمن گوش و حلق و بینی، مبارزه با این امر است که هیچ جراحی به خصوص جراحی های زیبایی از هر نوعی توسط غیر پزشک انجام نشود. مردم باید بدانند هیچ ارزانی بی حکمت نیست و بدون تحقیق کافی و صرفا برمبنای قیمت، به پزشکی اعتماد نکنند.
وی درباب نحوه قیمت گذاری اعمال زیبایی باز اظهار داشت: قیمت ها مصوب شده توسط وزارتخانه است و حداقلِ آن چیزی در حدود پنج ملیون تومان است که در مراکز دولتی و دانشگاهی توسط رزیدنت ها عمل انجام می شود.
رزم پا درانتها اظهار داشت: برای عمل زیبایی سه رکن جراح حاذق، دکتر بیهوشی خوب و وسیله مناسب از اصلی ترین موارد مورد توجه است که به شرط رعایت آنها می توان نتیجه خوبی را شاهد بود و اساسا این چنین امکاناتی در مطب وجود ندارد.

About Author