۱۱ هزار بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان تهران

فست فود باز: مدیرکل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به اینکه ۱۱ هزار بیمار خاص تحت پوشش این اداره کل هستند، اظهار داشت: از این تعداد حدود ۴ هزار بیمار دیالیزی بوسیله مراکز دیالیز طرف قرارداد خدمات لازم را دریافت می کنند.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، روز گذشته مایکل تیده – مشاور سازمان جهانی بهداشت با حضور تعدادی از مسئولان سازمان بیمه سلامت ایران از بیمارستان شهید هاشمی نژاد و بیمارستان محب مهر بازدید و در جریان فعالیت های این سازمان قرار گرفت.
دکتر کوروش فرزین با اشاره به اینکه حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بیمه شده در استان تهران تحت پوشش این اداره کل هستند، بیان کرد: حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده در بیمه سلامت همگانی به صورت بلاعوض تحت پوشش بیمه قرار گرفته و حق بیمه ای پرداخت نمی کنند. همین طور حدود یک میلیون نفر از بیمه شدگان در صندوق کارکنان دولت هستند که حق بیمه پرداخت کرده و حدود ۴۰۰ هزار نفر از بیمه شدگان روستایی هستند که حق بیمه ای پرداخت نمی کنند.
وی به ۳۵ هزار پرونده بستری بطور متوسط در سطح استان تهران اشاره نمود و اظهار داشت: حدود ۱۰۳بیمارستان در سطح استان تهران طرف قرارداد با سازمان هستند که از این تعداد ۵۳ بیمارستان دانشگاهی و حدود ۵۰ بیمارستان خصوصی و غیر دولتی دانشگاهی است. همین طور ۵۶ بیمارستان خصوصی غیر طرف قرارداد در استان تهران وجود دارد.
مدیرکل بیمه سلامت استان تهران اضافه کرد: از میان بیمه شدگان سازمان تنها در بیمه شدگان روستایی سیستم پزشک خانواده و نظام ارجاع اجرا می شود. پنج گروه از بیماران خاص خدمات دارویی و درمانی در رابطه با بیماری خودرا به صورت بلاعوض و یا با فرانشیز کاهش یافته دریافت می کنند.
وی افزود: در استان تهران ۱۱ هزار بیمار خاص تحت پوشش این اداره کل هستند که از این تعداد حدود ۴ هزار بیمار دیالیزی بوسیله مراکز دیالیز طرف قرارداد خدمات لازم را دریافت می کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: از حدود سه سال پیش اتباع خارجی در دو گروه لطمه پذیر و غیر لطمه پذیر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. سرانه بیماران خاص از آنجایی که جزو گروه لطمه پذیر هستند، بطور کامل بوسیله وزارت کشور پرداخت شده و گروه غیرآسیب پذیر سرانه کامل را مشخصا با رعایت بعد خانوار پرداخت می کنند.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، فرزین همین طور بیان کرد: حدود ۹۰ مورد از اعمال جراحی شایع در سطح کشور در مراکز طرف قرارداد با سازمان که عموما بیمارستان های دانشگاهی است، به صورت گلوبال پرداخت می شود.
همچنین در ادامه دکتر مهدی کوچک زاده – مدیر بیمارستان هاشمی نژاد با اشاره به اینکه سالانه ۳ هزار بیمار در این بیمارستان بستری می شوند، اظهار داشت: بیماران دیالیزی به سبب اینکه سالیان سال خدمت دریافت می کنند، شرایط خاصی داشته و بطور مستمر به این بیمارستان بازگشت می کنند.
مدیر بیمارستان هاشمی نژاد با اشاره به اینکه هزینه درمان بیماران دیالیزی کاملا بلاعوض است، اضافه کرد: کیفیت انجام دیالیز توسط فوق تخصص نفرولوژی بطور مکرر کنترل شده و بر طبق نیاز بیمار خدمت نمایش می شود و تیم درمان کنترل خوبی بر نمایش خدمات مطلوب به بیماران دارد.

About Author