رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت در بازدید از مناطق سیل زده خوزستان هیچگونه بیماری واگیر در مناطق سیل زده مشاهده نشده است

فست فود باز: رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت بامداد امروز از مناطق سیل زده استان خوزستان بازدید نمود.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر محمد مهدی گویا به همراه دکتر سید مهدی حسینی زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز از مناطق درگیر سیلاب در خوزستان بازدید کردند.
در ابتدای این بازدید دکتر گویا ضمن حضور در کمپ اسکان سیل زدگان مسیر روستای ” الهایی” از توابع مرکز بهداشت غرب اهواز، ضمن نظارت بر روند نمایش خدمات بهداشتی و مراقبتی، از نزدیک در جریان اقدامات مرکز بهداشت خورستان در رسیدگی به وضعیت سیل زدگان قرار گرفت. دکتر گویا گفت: با عنایت به سیلابی شدن برخی روستاها و احتمال وقوع آلودگی میکروبی در آب و غذا، پیشگیری از شیوع بیماریهای واگیر و منتقله از آب و غذا در بین مناطق درگیر سیل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد که باید در این زمینه مراقبت های لازم صورت گیرد.
رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر اضافه کرد: کلیه مناطق سیل زده در کشور به صورت کامل تحت کنترل است و خوشبختانه هیچگونه بیماری واگیر در این مناطق مشاهده نشده است. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز باز در این بازدید ضمن نمایش گزارشی از اقدامات مرکز بهداشت خوزستان در مناطق درگیر سیلاب گفت: کارشناسان مرکز بهداشت استان از همان روزهای اولیه صدور اخطاریه سیل در استان به حالت آماده باش درآمدند تا در صورت بروز سیل خللی در خدمت رسانی به مردم ایجاد نشود.
حسینی زاده افزود: کارشناسان مبارزه با بیماریها و بهداشت محیط مرکز بهداشت استان خوزستان با نمونه گیری های گوناگون میکروبی و شیمیایی و آزمایش های میزان کُلر آب در امتداد سلامت آب شرب اقدام نمودند و در صورت نیاز با همکاری اداره آبفا آب بسته بندی سالم در اختیار خانواده های درگیر سیل قرار می دهند.
به گزارش وبدا، وی ادامه داد: همین طور مادران حامله پرخطر از مناطق در معرض سیل به مکان های امن منتقل شده تا در صورت نیاز، به خدمات پزشکی و مراقبتی دسترسی داشته باشند و از خانواده ها خواسته شده تا کودکان را در منازل اقوام که در مناطق امن سکونت دارند اسکان دهند. رئیس مرکز بهداشت خوزستان درانتها اظهار داشت: تیم های سلامت شامل پزشکان، ماماها و بهورزان باز با بازدیدهای خانه به خانه نسبت به ویزیت مادران باردار، نوزادان، کودکان و سالمندان اقدام می کنند و داروهای مورد نیازشان را در اختیار آنان قرار می دهند.

About Author