احساس ضعف و بی حسی در صورت را جدی بگیرید

به گزارش فست فود باز پزشکان نسبت به احساس ضعف و بی حسی در صورت و ارتباط آن با بالا بودن فشارخون اخطار دادند.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، سردرد شدید، درد قفسه سینه و وجود خون در ادرار همچون علایم فشارخون بالا هستند. علاوه بر این ها احساس ضعف و بی حسی در صورت هم می تواند نشانه فشارخون بالا باشد و حتی مرگ ناگهانی را به همراه داشته باشد.
فشارخون بالا همچون بیماری های شایعی است که فشار مضاعفی را به عروق خون و دیگر اندام های حیاتی وارد می نماید. درصورتیکه این بیماری کنترل نشود می تواند مشکلات جدی را متوجه بیمار کند که حمله قلبی و سکته مغزی همچون آن هاست. همینطور پزشکان مدعی شده اند احساس بی حسی در صورت خطرناک می باشد و فرد باید بلافاصله بعد از احساس این وضعیت به پزشک رجوع کند.
فشارخون بالا که بعنوان کشنده خاموش شناخته می شود به ندرت با علایم آشکاری همراه می باشد و درصورتیکه که کنترل نشود می تواند کشنده باشد. کنترل نشدن علایم فشارخون باعث می شود میزان آن به اندازه ای افزایش پیدا کند که علایم جسمی ظاهر شود.
به قول پزشکان سرفه همراه با خون یا احساس کرختی و بی حسی در دست ها هم از علایم بالا رفتن بیش از اندازه فشارخون است. تنگی نفس، حالت تهوع، احساس گیجی هم از دیگر علایم شایع هشداردهنده این عارضه است.
به گزارش روزنامه اکسپرس، رژیم غذایی سالم و مناسب در کنار انجام مرتب حرکات ورزشی همچون راهکارهای کاهش فشارخون بالاست.

About Author