کشف نوع جدیدی از بیماری که شبیه آلزایمر است

به گزارش فست فود باز محققان موفق به کشف نوعی جدید از یک بیماری در رابطه با نورون ها شدند که علائمی شبیه به آلزایمر دارد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، تجمع سمی پروتئین های “آمیلوئید” و “تاو” عموماً بعنوان عوامل پاتولوژیک بیماری های آلزایمر شناخته می شوند. ولی اخیراً فرضیه های متعددی از جانب محققان مطرح گردیده است.
حال محققان مرکز پزشکی دانشگاه “راش” در آمریکا یک اختلال جدید مغزی را شناسایی کرده اند که به اسم مخفف ” LATE” نامگذاری شده است.
این اختلال منجر به بروز علایم بیماری های زوال عقل می شود که به صورت ویژه علائمی شبیه به بیماری “آلزایمر” دارد.
البته باید گفت علایم پاتولوژیک این بیماری در مغز با آلزایمر کاملاً متفاوت می باشد.
“جولی اشنایدر” پژوهشگر اصلی پروژه اظهار نمود: نشانه های این اختلال مشابه با آلزایمر است ولی از راه پلاک ها و پروتئین های آمیلوئید که سبب ایجاد آلزایمر می شوند، به وجود نمی آید.
در عوض اختلال زوال عقل ” LATE” به دلیل رسوب پروتئینی به نام ” TDP-۴۳ ” در مغز ایجاد می شود.
تحقیقات پیشین محققان نشان داده بود که اگر پروتیئن TDP-۴۳ عملکرد صحیحی نداشته باشد، می تواند از راه سلول ها از محل طبیعی خود حرکت کرده و در جایی از مغز تجمع یابد که سبب صدمه به حافظه و یا مهارت های شناختی فرد شود.
البته محققان به این مورد هم شک دارند که صدمه شناسی غیر طبیعی TDP-۴۳ امکان دارد در بیشتر از یک نفر از هر ۵ فرد بالای ۸۰ سال یافت شود.
بعضی از محققان معتقدند که این مطالعه مهم ترین مقاله ای است که در زمینه بیماری های زوال عقل در ۵ سال اخیر انتشار یافته است.
بزرگترین چالشی که الان محققان با آن مواجهند این است که به سرعت یک نشانگر زیستی توسعه دهند که بتواند افرادی را که از اختلال ” LATE” رنج می برند، شناسایی کند.
نتایج این پژوهش در مجله “Brain” منتشر شد.

About Author