ابلاغ نسخه جدید دستورالعمل بسیج ملی کنترل فشار خون به دانشگاه ها

به گزارش فست فود باز معاون بهداشت وزارت بهداشت از ابلاغ نسخه ششم دستورالعمل «بسیج ملی کنترل فشار خون» به دانشگاه های علوم پزشکی کشور اطلاع داد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی در جلسه ویدئو کنفرانس با معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کشور ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: رئیس ستاد اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون در استان ها، روسای دانشگاه ها و معاونان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی دبیر ستاد اجرایی در استان ها هستند.

وی ادامه داد: جایگاه اصلی اجرای کمپین در نظام شبکه است. ۲۶ هزار مرکز سلامت خط مقدم اجرای این برنامه هستند. در کنار آن ایستگاه های سیار و ثابت دیگری برای اجرای برنامه خواهیم داشت که بر مبنای دستورالعمل باید برای اندازه گیری فشار خون افراد آماده باشند.

وی افزود: نکته مهم این بسیج ملی این است که بتوانیم دستگاه ها و مردم را وارد کار کرده و همه ظرفیت های اجتماعی کشور را درگیر این کمپین نماییم. بر مبنای دستور رئیس جمهور و مکاتبه انجام شده با وزارت کشور، برنامه ها به پیش می رود و با ستاد کل نیروهای مسلح هم هماهنگ شده که با کمپین همکاری کنند.

معاون بهداشت اظهار داشت: باید از همه ظرفیت های لازم شامل دانشجویان پرستاری، پزشکی و بسیج جامعه پزشکی برای اجرای کمپین بهره برد. ۸ میلیون کارگر در کارخانه ها و کارگاه ها مشغول به کار هستند که ظرفیت خوبی برای بهداشت حرفه ای برای اجرای این کمپین فراهم می آورد.

وی تصریح کرد: اهداف کلی کمپین، افزایش نسبت شناسایی و شروع مراقبت و درمان و افزایش آگاهی جامعه در باره این بیماری است و پیش بینی می نماییم فشار خون ۲۰ میلیون از افراد بالای ۳۰ سال اندازه گیری شود، ۲ میلیون نفر با فشار خون بالا شناسایی و یک میلیون نفر هم برای مراقبت و درمان به مراکز معرفی شوند.

بنابر اعلام وبدا، رییسی خاطرنشان کرد: دستورات رئیس جمهور و وزیر بهداشت، مبنای خوبی برای جلب مشارکت از همه سازمان هاست.

معاون بهداشت در انتها اظهار داشت: ۷ کارگروه تخصصی در ستاد وزارت بهداشت برای اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون بوجود آمده و کمپین ۲۷ اردیبهشت رسماً آغاز خواهد شد.

About Author