معاون وزیر بهداشت اعلام کرد پیشرفت گام به گام برنامه پزشک خانواده از نیمه دوم امسال، آموزش پزشکان، جدی ترین گام

فست فود باز: معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به ۱۲ گام برای اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده در کشور اظهار داشت: آموزش عمومی و اختصاصی پزشکان در حوزه پزشک خانوار از اصلی ترین دغدغه های وزارت بهداشت در این زمینه است.
دکتر علیرضا رئیسی در گفت و گو با ایسنا، پرونده الکترونیک سلامت را بعنوان زیرساخت اصلی پزشک خانوار و نظام ارجاع معرفی نمود و اظهار داشت: کار پزشک خانوار در شهرهای زیر ۲۰هزار نفر و روستاها در حال انجام می باشد. اما در مورد کلان شهرها با عنایت به استقرار مراکز جامع سلامت و مدلی که در آن ۱۲ گام برای اجرای پزشک خانوار تعریف کردیم، در حال پیشروی هستیم. نباید فراموش کرد که گام اصلی در این بخش، استقرار پرونده الکترونیک سلامت است.
وی ادامه داد: تا کنون پیشرفت خوبی صورت گرفته است و همین روند در آینده نیز دنبال می شود. از نیمه دوم سال جاری گام های بعدی پزشک خانوار مرحله به مرحله پیش می رود.
رئیسی اشاره کرد: بحث به کار بردن پرونده الکترونیک سلامت در هر دو بخش خصوصی و دولتی در خدمات سطح یک سرپایی لازم الاجرا بوده و تمام پزشکان موظف به رعایت آن هستند. گام بعدی ما ارائه اختیار انتخاب پزشک خانوار به افراد است و همانطور که مراقبین سلامت را استقرار دادیم و ۲۵۰۰نفر تحت پوشش مراقبین سلامت هستند، مقوله پزشکان خانوار نیز به همین نحو دنبال خواهد شد.
وی ادامه داد: سوژه آموزش عمومی و اختصاصی پزشکان در حوزه پزشک خانوار از اصلی ترین دغدغه های وزارت بهداشت در این زمینه است. هم اکنون پزشکان عمومی طبق برنامه طراحی شده و عقد قرارداد با معاونت آموزشی برای فراگیری آموزه ها ثبت نام کردند و در کنار آن آموزش تخصصی پزشک خانواده نیز در حال انجام می باشد. البته بعید می دانم تا آخر سال تمام گام های پزشک خانوار بطور کامل برداشته شود.

منبع:

About Author