واکسیناسیون فاکتور خطرزایی برای ام اس نیست

به گزارش فست فود باز نتایج یک بررسی جدید نشان داده است که واکسیناسیون خطر مبتلا شدن به بیماری ام اس را افزایش نمی دهد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، متخصصان حوزه سلامت در مطالعه ای جامع به این نتیجه دست پیدا کردند که واکسیناسیون فاکتور خطرزایی در مبتلا شدن به بیماری ام اس به حساب نمی آید. همینطور یافته ها حاکی از رابطه بین میزان بالای واکسیناسیون و کاهش احتمال مبتلا شدن به این بیماری است.
تعدادی از پژوهشگران آلمانی به بررسی سوابق پزشکی بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر که در فاصله سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷ میلادی جمع آوری شده بود، پرداختند. این اطلاعات مربوط به سابقه واکسیناسیون و نشانه های مبتلا شدن به بیماری ام اس بود. این بیماری در ۱۲ هزار و ۲۶۲ نفر از این افراد تشخیص داده شد.
محققان با استفاده از روش های آماری هرگونه رابطه احتمالی بین بیماری ام اس و واکسیناسیون را در مدت پنج سال بعد از تشخیص بیماری ارزیابی کردند.
یافته های بدست آمده تایید می کند که واکسیناسیون فاکتور خطرزایی در بروز بیماری ام اس نیست.
ام اس بیماری است که با از بین بردن لایه پوشاننده رشته های عصبی به دستگاه عصبی مرکزی صدمه می زند. آمارها نشان داده است بیشتر از ۲.۳ میلیون نفر در جهان به بیماری ام اس گرفتار هستند.
به گزارش مدیکال نیوزتودی، احتمال مبتلا شدن به بیماری ام اس در تمامی سنین وجود دارد اما معمولا افراد در سنین ۲۰ تا ۵۰ سالگی به آن گرفتار می شوند. همینطور زنان سه برابر بیشتر از مردان در معرض مبتلا شدن به این بیماری هستند.

About Author