رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اعلام کرد: طراحی سامانه یکپارچه مدیریتی خدمات بیمارستانی برای نخستین بار در کشور

به گزارش فست فود باز رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار داشت: پنجاه و پنج پروژه درمانی و بهداشتی این استان آماده افتتاح شده که چهل پروژه آن در هفته دولت و مابقی آنها در مسافرت وزیر بهداشت به استان به بهره برداری می رسد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر نوید دانایی در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان اظهار نمود: خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی در دانشگاه علوم پزشکی استان و مراکز تحت پوشش آن در یسک سال اخیر با ارتقاء کیفی همراه بوده است.
وی با اشاره به اینکه سال قبل این دانشگاه به بهانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب وعده داد از دهه فجر ۹۷ تا دهه فجر ۹۸، ۴۰ پروژه عمرانی را به بهره برداری برساند اضافه کرد: تابحال ۱۱ پروژه از این پروژه ها به بهره برداری رسیده و مابقی نیز به تدریج تکمیل و به بهره برداری می رسند ضمن اینکه در این مدت پا را فراتر گذاشته وبرخلاف وعداه داده شده عملیات اجرایی بیشتر از ۴۰ پروژه را در استان آغاز نموده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از بهره برداری از بیمارستان تخصصی دندانپزشکی آرادان بعنوان یکی از مهمترین پروژه های درمانی این دانشگاه نام برد و اظهار داشت: بیمارستان امام حسین آرادان با تلاش همکاران ما به یک بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی دندانپزشکی تبدیل گشته و بزودی با هدف ارائه خدمات به مردم شهرستان های غرب استان به بهره برداری می رسد.
وی از کلنگ زنی بخش آموزشی بیمارستان معتمدی گرمسار بعنوان یکی دیگر از پروژه های درمانی این دانشگاه نام برد و افزود: آغاز پروژه فشار خون آرادان که یک طرح پایلوت کشوری است، خوابگاه ۱۲۰ نفره دانشکده آرادان، بهره برداری از خوابگاه ۱۸۰ نفره دانشکده پیراپزشکی سرخه از دیگر پروژه های دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.
وی از افتتاح چهار بخش جدید در بیمارستان امیرالمومنین سمنان آگاهی داد و اظهار داشت: افتتاح بخش “وی آی پی” بیمارستان امیر، بهره برداری رسمی از اتاق عمل، افتتاح بخش فوق تخصصی کودکان و بهره برداری از بخش خون بیمارستان امیر پروژه های چهارگانه این بیمارستان هستند که بزودی به بهره برداری می رسند.
وی از آغاز عملیات اجرایی ارتقاء بیمارستان ۱۱۰ تخت خوابی امیرالمومنین به یک بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی آگاهی داد و اضافه کرد: افتتاح سه مزکز جامع خدمات سلامت در شهرستان سمنان و دو پروژه آموزشی از دیگر پروژه هایی هستند که در هفته دولت افتتاح می شوند.
دکتر دانایی از افتتاح چندین مرکز جامع خدمات سلامت در شهرستان مهدیشهر بعنوان سه پروژه آماده افتتاح دیگر این دانشگاه نام برد و افزود: در هفته دولت مرکز جامع خدمات سلامت فولادمحله که از مطالبات جدی مردم این منطقه بوده و همین طور یک پروژه در شهر مهدیشهر و دو مرکز جامع خدمات سلامت در روستاهای ملاده و چاشم و یک مرکز جامع خدمات سلامت در شهر درجزین به بهره برداری می رسد.
وی از بهره برداری از ۶ پروژه مرکز جامع خدمات سلامت و خانه بهداشت در شهرستان دامغان آگاهی داد و اظهار داشت: خانه های بهداشت روستاهای حسن آباد، تویه دروار، آهوانو، حسینان و… به بهره برداری می رسند.
دکتر دانایی از طلب ۱۴۰ میلیارد تومانی این دانشگاه از سازمان های بیمه گر استان آگاهی داد و اضافه کرد: البته این طلب مربوط به یک بیمه خاص نیست و همه سازمان های بیمه گر را شامل می شود البته حدود ۶۵ درصد آن مربوط به بیمه تامین اجتماعی است.
این عضو هیئت علمی علوم پزشکی سمنان افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان هم اکنون ۱۷۰ میلیارد تومان نیز بدهی دارد. ضمن اینکه همکاران ما نزدیک به یک سال است که کارانه دریافت نکردند با این همه خدمات را با کیفیت بالا به مردم ارائه می دهند که جای تقدیر دارد.
وی از چابک سازی خدمات و حرکت به سمت دولت الکترونیک بعنوان یکی از هدفگذاری های این دانشگاه نام برد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان چه در بخش آموزشی و چه در حوزه درمانی گام های بلندی به سمت الکترونیک شدن برداشته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از طریق اندازی سامانه متمرکز خدمات الکترونیک در بیمارستان های استان آگاهی داد و اظهار داشت: این سامانه به صورت رسمی در شهریورماه رونمایی می شود.
وی از امکان افزایش نظارت ها بر بیمارستان های استان با راه اندازی این سامانه آگاهی داد و اظهار داشت: مدیریت بهتر خدمات ارائه شده یکی دیگر از دستاوردها و مزایای ایجاد این سامانه متمرکز و یکپارچه است.
دانایی از طراحی سامانه یکپارچه (داشبورد) مدیریتی خدمات بیمارستانی برای نخستین بار در کشور آگاهی داد و اظهار داشت: این سامانه در مسافرت وزیر بهداشت به سمنان که پس از دهه اول محرم صورت خواهد گرفت به بهره برداری می رسد.
او همینطور با اشاره به برخی دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی استان در حوزه پژوهشی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی استان در میان دانشگاه های تیپ ۲ با ۱۲ پله ارتقاء در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

منبع:

About Author