پزشکان را به کلاس دست فروشان بفرستید!

فست فود باز: پس از اینکه سازمان امور مالیاتی کشور پزشکان را مکلف به استفاده از کارت خوان کرد، سازمان نظام پزشکی در نامه ای به این سازمان اعلام نموده که پزشکان محترم جهت استفاده از دستگاه کارتخوان نیاز به آموزش دارند و تا وقتی که آنها این آموزش را فرا نگرفته اند، بهتر است استفاده پزشکان از دستگاه های کارتخوان را عقب بیندازند.

به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، مصطفی داننده در ادامه یادداشت خود در «عصرایران» نوشت: بله، در هر زمینه ای آموزش خوب است و باید از آموزش استقبال کرد. اگر جای رئیس سازمان امور مالیاتی بودم این درخواست را قبول و برای پزشکان کلاس برگزار می کردم. برای اساتید این کلاس هم به سراغ برخی دستفروش های مترو، میوه فروش های خیابانی، شاگردان سوپرمارکت ها و پیک های موتوری می رفتم. آنها به خوبی روش استفاده از دستگاه کارت خوان در همه ی مکان ها و شرایط را بلدند و با بهترین شرایط می توانند به پزشکان محترم آموزش بدهند. احتیاجی نیست پزشکان محل کار خودرا ترک کنند. اساتید به مطب آنها می روند و به خود آنها و منشی هایشان روش استفاده از مدلهای مختلف کارت خوان را می دهند. واقعا چه کسانی از این افراد که از بامداد تا شب با دستگاه های کارت خوان سر و کار دارند برای آموزش به پزشکانی که هیچ گونه آشنایی با تکنولوژی های روز را ندارند، بهتر هستند؟

واقعا از درخواست سازمان نظام پزشکی «خنده آمد خلق را». آیا تمام کسانی که امروز از دستگاه کارت خوان استفاده می نمایند، آموزش دیده اند؟ چگونه است پسر بیسوادی که در گوشه خیابان برای امرار معاش خود دست فروشی می کند، به راحتی با کارت خوان کار می کند اما یک پزشک با سال ها درس خواندن جهت استفاده از یک تکنولوژی ساده که به شفافیت مالی کمک می نماید این همه ان قلت می آورند؟

استفاده از کارت خوان برای پزشکان یک دلیل ساده دارد و آن هم این است که باید حساب آنها شفاف باشد و به واسطه این شفافیت، به دولت مالیات پرداخت کنند. پزشکان محترم می دانند که اگر همه ی اقشار جامعه مالیات خودرا پرداخت کنند، کشور به سمت استقلال از نفت و توسعه می رود. سال هاست دولت های کشورهای توسعه یافته قسمتی از درآمد خودرا بوسیله مالیات به دست می آورند که اتفاقا قسمتی از آن توسط پزشکان پرداخت می شود.

در اختتام باز هم باید به این نکته اشاره نماییم که امیدواریم سازمان امور مالیاتی از درخواست نظام پزشکی استقبال کند و زمینه آموزش را برای پزشکان فراهم آورد.

منبع:

About Author