چگونگی حمایت محک از کودکان مبتلا به سرطان در سن مدرسه

به گزارش فست فود باز سرپرست واحد مددکاری مؤسسه خیریه محک درباره نحوه ارائه خدمات آموزشی این موسسه به کودکان مبتلا به سرطان در سن تحصیل توضیح داد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی موسسه خیریه پشتیبانی از کودکان مبتلا به سرطان (محک)، در این موسسه تلاش می شود تا کودک یاد بگیرد به جز سرطان واژه های دیگری هم با سین شروع می شوند مثل سلامتی. باید هر آنچه برای امید به سلامتی و انگیزه رسیدن به روزهای خوب آینده لازم است درکنار درمان، برای کودک مبتلا به سرطان فراهم گردد. مهیا کردن او به منظور زندگی یک اصل است و برای اجرای آن کیفیت زندگی اش نه تنها نباید تغییر کند بلکه باید ارتقا هم یابد.
آموزش، یکی از مهم ترین ارکان زندگی وی در سنین کودکی است که هیچگاه نباید فراموش شود. واحد خدمات حمایتی در مؤسسه محک، در کنار دیگر وظایفی که در زمینه ارائه خدمات رفاهی و روانی به کودکان مبتلا به سرطان و خانواده های ایشان، برای آن تعریف شده است مسئولیت رسیدگی به امور آموزشی و رفاهی کودکان را هم به عهده دارد.
ندا دادخواه – سرپرست واحد مددکاری مؤسسه خیریه محک همزمان با بازگشایی مدارس، درباره نحوه ارائه خدمات آموزشی این موسسه، اظهار داشت: بسته های حمایت آموزشی مؤسسه محک، برای کودکان مبتلا به سرطان در سراسر کشور با عنایت به خصوصیت های هریک از انواع سرطان کودکان متفاوت می باشد. اگر کودک بر اثر مبتلا شدن به تومور مغزی، که امکان دارد عوارضی همچون عدم تعادل به همراه داشته باشد و بر اثر رتینوپلاستوم(تومور چشم) گرفتار کم بینایی شود، برپایه تشخیص و ارزیابی کارشناس واحد مددکاری نسبت به پرداخت هزینه مدرسه غیرانتفاعی و یا سرویس مدرسه اقدام خواهد شد؛ در شرایطی متفاوت اگر کودک در بیمارستان بستری باشد یا در منزل تحت درمان باشد و بر طبق نظر پزشک معالج نتواند به مکان های عمومی رفت و آمد داشته باشد، معلم های داوطلب محک مسئولیت آموزش وی را مطابق سرفصل های درسی مصوب وزارت آموزش و پرورش بر عهده می گیرند و امتحانات برپایه هماهنگی با مدرسه محل تحصیل و آموزش و پرورش مرتبط برگزار می گردد.
وی درباره آماری کودکان تحت حمایت محک که در سن تحصیل هستند، اظهار داشت: بیشتر از ۳هزار کودک مبتلا به سرطان در سن تحصیل طی سال قبل به مؤسسه مراجعه نموده اند و برنامه های حمایتی و آموزشی امسال هم برپایه این آمار پیشبینی، تدوین و اجرا خواهند شد.
دادخواه درباره چگونگی اجرای این برنامه ها افزود: به صورت نمادین بسته های لوازم التحریری طراحی شده است که نیکوکاران می توانند با رفتن به دفاتر جلب مشارکت های مردمی محک یا دیگر روش ها نظیر پرداخت از راه کد USSD #۲۳۵۴۰*۷۳۳*، نسبت به پرداخت کمک هزینه تحصیلی برای مقطع دبستان ۲۲۰ هزار تومان و برای مقاطع بالاتر ۲۵۰ هزار تومان اقدام نمایند.
وی درباره چگونگی حمایت محک از فرزندانی که به دانشگاه می روند و از کودکی تحت حمایت بوده اند، چه در مرحله قطع درمان و چه در حال درمان، اظهار داشت: محک از کودکان تحت حمایت که موفق به تحصیل در دانشگاه شده اند هم حمایت می کند. ازاین رو به آنها، هدیه ای نقدی بعنوان جایزه قبولی دانشگاه اهدا می شود و در صورت تحصیل در دانشگاه سراسری هزینه رفت و آمد و کتاب پرداخت خواهد شد. اگر فرزندان محک در دانشگاه آزاد موفق به ادامه تحصیل شوند هزینه شهریه ایشان پرداخت خواهد شد.
دادخواه اضافه کرد: در محک، سلامتی و بهبودی مقصد تمام راه ها به حساب می آید، از کوشش برای فراهم کردن تسهیلات به منظور آموزش کودکان تا تأمین هزینه های گزاف دارو و درمان بیماری سرطان، همه با هدف آشنایی فرزندان مبتلا به سرطان این سرزمین با سین سلامتی است.

About Author