نیازهای کودکان برای آینده ای روشن تر

به گزارش فست فود باز معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه اظهار داشت: گروه سنی کودکان مؤثرترین و نقش پذیرترین قشر جامعه محسوب می شوند، ازاین رو توجه و پرورش شکوفایی استعدادهای آنان برای ساختن آینده ای بهتر و پربارتر امری ضروری می باشد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، محمدامین شایسته نیا در کمیته بزرگداشت هفته جهانی کودک شهرستان عسلویه ضمن بیان شعار هفته جهانی کودک با مضمون ” آینده را باید ساخت”، اظهار نمود: با عنایت به مصادف شدن ایام ماه صفر با هفته ملی کودک، به منظور نهادینه کردن ارزش های اجتماعی، دینی و تربیتی و ترویج این فرهنگ در جامعه، رویکردهای اجرایی باید در جهت آموزه های عاشورایی سوق پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: با عنایت به اهمیت دوران کودکی، حساسیت جهت برآورده کردن نیازهای آنان به منظور دستیابی به آینده ای روشن تر است.
معاون شبکه بهداشت و درمان عسلویه بیان کرد: رویکرد بعدی این هفته رسیدگی و توجه به کودکان کم برخوردار، روستایی و حاشیه شهر و… است که نیازهای ویژه دارند و اهداف سایر ادارات همکار در اجرا نمودن فعالیت ها برای این قشر جامعه ستودنی است.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری مهرواره بادبادک ها، بازی های بومی محلی، تندیس مجسمه های شنی، بازدیدهای بومی محلی، ایستگاه عاشورایی در حسینیه، برگزاری کلاس های بازی و تربیتی با مبحث دستاوردهای عاشورا، بازدید از کودکان بیمار در بیمارستان، عرضه خدمات مجانی دهان و دندان به کودکان کم برخوردار همچون برنامه های این هفته در شهرستان عسلویه خواهد بود.
این مقام مسئول بیان کرد: تمامی برنامه های اجرایی با همکاری همه ادارات سطح شهرستان همچون کانون پرورشی فکری کودکان، اداره آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره بهزیستی، اداره جمعیت و هلال احمر، شهرداری ها برنامه ریزی و اجرا می گردد.

در ادامه روزشمار هفته ملی کودک به شرح زیر مورد بررسی قرار گرفت:
۱۳ مهر: کودکان با نیازهای ویژه، فرصت های برابر
۱۴ مهر: کودک، آموزش، سلامت و ایمنی
۱۵ مهر: کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری
۱۶ مهر: کودک، صلح، بازی و نشاط
۱۷ مهر: کودک، رسانه و ارتباطات
۱۸ مهر: کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه
۱۹ مهر: کودک، خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی
گفتنی است برنامه های هفته جهانی کودک از ۱۳ لغایت ۱۹ مهرماه در سرتاسر کشور برگزار می گردد.

About Author