جمع آوری نوعی داروی معده توسط شرکت دارویی انگلیس

فست فود باز: یک شرکت داروسازی انگلیسیِ چندملیتی اعلام نمود که مبادرت به جمع آوری داروی شناخته شده معده موسوم به ˮزانتاکˮ از تمامی بازارهای دارویی کرده است.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، شرکت داروسازی “گلاکسواسمیت کلاین” چند روز بعد از آنکه سازمان غذا و داروی آمریکا از وجود سطح غیرقابل قبول ترکیبی سرطان زا در داروی معده با نام تجاری زانتاک آگاهی داد به جمع آوری این دارو از تمامی بازارها اقدام نمود.
اداره نظارت دارویی انگلیس در بیانیه در این زمینه اعلام نمود: شرکت داروسازی گلاکسواسمیت کلاین چهار داروی نسخه ای زانتاک – شربت، آمپول و قرص هایی با دوز ۱۵۰ و ۳۰۰ میلی گرمی – را به سبب احتمال وجود ماده سرطان زای N-nitrosodimethylamine جمع آوری کرده است.
این نهاد همین طور اضافه کرد: با این وجود محصولات دارویی زانتاک با دوز ۷۵ میلی گرم که توسط شرکت های دارویی دیگر تولید می شوند، شامل طرح جمع آوری نشده اند.
زانتاک که با نام عمومی رانیتیدین عرضه می شود، جدیدترین دارویی است که وجود ناخالصی سرطان زا در آن مشاهده شده است. بعلاوه از سال قبل در این کشور چندین مورد داروی مربوط به فشارخون و نارسایی قلبی به دلیلهای خطرزا بودن برای سلامتی از بازار دارویی جمع آوری شده اند.
به گزارش روزنامه گاردین، کارشناسان این شرکت دارویی در حال بررسی بیشتر منبع ماده سرطان زای N-nitrosodimethylamine هستند.

منبع:

About Author