شروع به کار ۳۰۰ دفتر خدمات سلامت در کشور تا آخر سال

به گزارش فست فود باز رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از شروع به کار ۳۰۰ دفتر خدمات سلامت تا آخر سال ۹۸ در کشور اطلاع داد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر احمد جنیدی جعفری با بیان این خبر اظهار داشت: هم اکنون ۸۰ دفتر خدمات سلامت در سطح کشور داریم. پارسال آزمون توسعه دفاتر را برگزار کردیم و مصاحبه ها انجام شد و برخی دانشگاه ها در حال صدور احکام فعالیت این دفاتر هستند که تا آخر سال تعداد این دفاتر به نزدیک ۳۰۰ دفتر خواهد رسید.
وی ادامه داد: در نشست هم اندیشی مدیران سلامت محیط و کار ۶۲ دانشگاه علوم پزشکی کشور که گاها روسای گروه ها هم همراهشان بودند و در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، در مورد مطالب حوزه بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای و طب کار بحث و تبادل نظر انجام شد. در این نشست به صورت هم اندیشی در هشت گروه تخصصی بحث های لازم صورت گرفت و نتیجه بحث هریک از آنان در سالن همایش به صورت عمومی عرضه شد.
بنابر اعلام وبدا، رئیس مرکز سلامت محیط و کاروزارت بهداشت بیان کرد: مباحث در هشت گروه بر مبنای قطبهای دانشگاهی شامل موضوعاتِ دفاتر خدمات سلامت و توسعه آنها در کشور، برون سپاری خدمات بهداشت حرفه ای برای کارگاه های کوچک و معاینات شغلی، کنترل طغیانها و بیماری های منتسب به آب و غذا، بحثهای اجرایی کردن آئین نامه و قانون دخانیات بود. جمع بندی این مباحث، برنامه های آینده مرکز سلامت محیط و کار را تبیین خواهد نمود.

About Author