یک پژوهشگر طب سنتی در گزارش فست فود باز : راهکارهای مقابله با آلودگی هوا

فست فود باز: یک پژوهشگر طب سنتی ضمن بیان راهکارهای غذایی برای مقابله با مضرات آلودگی هوا اظهار داشت: در هوای آلوده از مایعات و غذای سبک و همین طور بخور استفاده گردد.

علیرضا یارقلی پژوهشگر طب سنتی در گفتگو با خبرنگار مهر درمورد راهکارهای مقابله با آلودگی هوا اظهار داشت: آلودگی هوا در فاز اول یک آلاینده گرم و خشک بوجود می آورد و تجمیع آلاینده ها هم سرد و خشک است که در این موارد باید از تمامی غذاهایی که سرد و خشک است، دوری جست.
وی اضافه کرد: در مواقعی که هوا آلوده است، غذاهای سنگین که معده توانایی هضم آنها را ندارد، نباید خورده شود. غذاهای لطیف مانند شیر، مایعات فراوان، تخم مرغ عسلی استفاده گردد تا جلوی خشکی و سردی گرفته شود.
به گفته او همینطور برای تنفس بهتر پوست آرایش غلط نباید کرد. از خوردن غذاهایی مانند ماکارونی، فست فود، بادمجان، موز زیاد، گوشت گاو و گوساله پرهیز کنید چون که این غذاها سبب می شود غلظت خون بدن بالا برود.
یارقلی اظهار داشت: به جهت اینکه آلودگی ضرری برای ما نداشته باشد بهتر است بیشتر آش ماست، آش دوغ و آش سبزیجات خورده شود اما آش رشته به علت سنگینی سفارش نمی گردد. در مجموع هر چیزی که سرد و خشک است و بدن را غلیظ می کند، سفارش نمی گردد.
پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه باید با آلودگی هوا مانند یک بیماری برخورد نماییم، خاطرنشان کرد: در این شرایط هم مصرف مایعات، شیر، غذاهای سبک، آب سیب و هویج، سوپ هویج، سوپ سبزیجات سفارش می شود.
وی اضافه کرد: در روزهای آلودگی شبها حتما کلاه بر سر بگذارید و بخور بابونه و مرزنجوش استفاده کنید چونکه سبب می شود جلوی آلودگی هوا و سرماخوردگی گرفته شود.
یارقلی با اشاره به اینکه باید جلوی ضعیف شدن سیستم عمومی بدن گرفته شود، اظهار داشت: بچه ها به علت این که ضعیف تر هستند در زمان آلودگی نباید از خانه بیرون بروند و البته در خانه هم از همین هوا تنفس می کنند و برای رهایی از آلودگی، بخور سرد استفاده گردد و غذای سنگین هم نخورند.
وی خاطرنشان کرد: همینطور به هموطنان سفارش می شود در ایام آلوده حتی ورزش هم نکنند.

منبع:

About Author