پژوهش های جدید ثابت کرد؛ مصرف ویتامین C از مبتلاشدن به آنفلوانزا پیشگیری نمی کند

فست فود باز: برمبنای نتایج مطالعات اخیر، مصرف ویتامین C در پیش گیری از آنفلوانزا تاثیری ندارد.

به گزارش فست فود باز به نقل از اینسایدر، مصرف ویتامین سی نمی تواند موجب پیش گیری از مبتلاشدن به آنفلوانزا شود. بنابر اعلام این نشریه، خیلی از افراد برای پیش گیری از سرماخوردگی و آنفلوانزای قریب الوقوع انواع داروهای بدون نسخه، گیاهان دارویی و پودرهای ویتامین C را استفاده می نمایند اما بگفته متخصصان آمریکایی، این ویتامین تنها طول دوره بیماری های فصلی را می کاهد و نقشی در جلوگیری از بروز آنها ندارد.

متخصصان معتقدند اگر سالم هستید، احساس خوبی دارید و فقط می خواهید از بیماری های فصلی جلوگیری کنید ویتامین C نمی تواند تاثیر خاصی بر روی بدن داشته باشد. بدن بزرگسالان روزانه به ۷۵ تا ۹۰ میلی گرم ویتامین C نیاز دارد اما اگر می خواهید طول دوره سرماخوردگی و آنفلوانزا و شدت آنرا کاهش دهید، روزانه ۲۰۰ میلی گرم از این ویتامین را مصرف کنید.

نتایج مطالعات از آن حکایت می کند، مصرف بیش از اندازه این ویتامین نیز عوارض جانبی دارد. مصرف بیشتر از ۲۰۰۰ میلی گرم ویتامین C در روز، خطر مشکلات گوارشی مانند تهوع و شکم درد را بیشتر می کند. همین طور خطر تشکیل سنگ کلیه در اثر مصرف بیش از اندازه این ویتامین نیز بالا می رود.

منبع:

About Author