متخصصان آمریکایی اعلام کردند بررسی علت بیماری های قلبی – عروقی ناشی از آلودگی صوتی

به گزارش فست فود باز متخصصان سلامت در بررسی های خود به علل احتمالی صدمه های عروقی و بیماری قلبی در رابطه با سروصداهای محیطی پی بردند.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، متخصصان آمریکایی معتقدند که هر پنج دسی بل افزایش در صدای محیط با افزایش ۳۴ درصدی خطر حمله قلبی، سکته مغزی و دیگر بیماری های قلبی-عروقی مرتبط می باشد.
محققان در بررسی های پیشین خود بر این مورد تاکید کرده اند که قرار گرفتن در معرض صداهای محیطی برای طولانی مدت – مانند صدای ترن، هواپیما یا اتومبیل – تاثیرات مخربی بر سلامتی دارد که اختلال در خواب، اختلالات روانی، دیابت و بیماری قلبی عروقی همچون آن هاست. هرچند قبل از این مکانیزم ارتباط دهنده صدا با چنین بیماری هایی به خوبی مورد مطالعه قرار نگرفته بود.
اکنون تعدادی از پژوهشگران آمریکایی به مکانیزم احتمالی پی بردند که نشان داده است قرار گرفتن در معرض صداهای محیطی برای طولانی مدت به التهاب، صدمه دیدن عروق خون و بیماری قلبی منجر می شود.
محققان در این بررسی ها مشاهده نمودند بخش هایی از مغز که با استرس مرتبط هستند بخصوص آمیگدال همچون مجرایی عمل می کنند که از راه آن صدای زیاد و طولانی مدت، منجر به بروز تغییراتی می شود که در نهایت به بروز بیماری می انجامد.
در این گزارش آمده است: سطح بالای صدا باعث فعال شدن آمیگدال شده که نقش اصلی در پردازش احساسات و واکنش به استرس دارد.
در این بررسی محققان آمریکایی وضعیت مغز و عروق ۴۹۸ فرد بزرگسال را برای مدت زمان پنج سال مورد ارزیابی قرار دادند تا مشخص شود آیا قرار گرفتن در معرض سطح بالایی از صدا با بروز بیماری های قلبی عروقی ارتباط دارد.
به گزارش ساینمگ، محققان با اشاره به اینکه در این بازه زمانی حدود هشت درصد از این افراد گرفتار بیماری های قلبی عروقی شدند، اظهار داشتند: در بررسی روی میزان صدایی که این افراد در معرض آن قرار داشتند مشخص شد هر پنج دسی بل افزایش در صدای محیط، خطر مبتلا شدن به امراضی چون حمله قلبی، سکته مغزی و دیگر بیماری های قلبی-عروقی را بیشتر می کند.

About Author