درخواست وزارت بهداشت در پی تشدید آلودگی هوای تهران؛ شهرداری تهران در جهت اصلاح طرح کاهش آلودگی هوا اقدام نماید

فست فود باز: رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به ناسالم بودن کیفیت هوای تهران برای تمام گروه ها، از شهرداری تهران خواست که در جهت اصلاح طرح کاهش آلودگی هوا اقدام نماید.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا و بنابر اعلام وبدا، دکتر عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با عنایت به عدد ۱۵۱ میانگین شاخص کیفی هوای تهران اظهار داشت: به صورتی هوای تهران برای تمام گروه ها ناسالم می باشد و این عدد شاخص طی روزهای گذشته بالاترین عدد شاخص بوده است. شاخص کیفیت هوا هم اکنون در ۱۱ ایستگاه شهر تهران به بالاتر از ۱۵۰ رسیده است و ایستگاه دانشگاه شریف با عدد ۱۷۷ بالاترین شاخص را در سطح شهر تهران دارد. طی سال جاری ۴۳ روز هوا ناسالم برای گروه های حساس بوده است که در مقایسه با سال قبل تعداد روزهای ناسالم برای گروه های حساس افزایش یافته است
رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اظهار داشت: طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی این وضعیت تا فردا ادامه خواهد داشت.
شاهسونی در ادامه سفارش کرد: کسانی که به بیماری های قلبی و ریوی مبتلا هستند و کودکان و سالمندان، زنان حامله و همین طور کسانی که بیماری های زمینه ای دارند از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب کنند و سایر افراد نیز فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل را تا حد امکان کاهش بدهند. با عنایت به تعطیلات آخر هفته مردم فعالیت های ورزشی را تا حد امکان کاهش بدهند و یا در فضای بسته ورزش کنند.
شاهسونی با اشاره به اینکه والدین کودکانشان را در این روزها به بوستان ها نبرند اظهار داشت: شاخص کیفی هوا برای این گروه ناسالم می باشد و افرادی که مجبورند در خارج از منزل فعالیت کنند از ماسک های مخصوص P۲ یا N۹۵ استفاده کنند.
وی اظهار داشت: شهرداری شهر تهران باید در جهت اصلاح طرح کاهش آلودگی هوا اقدام عاجل نماید. همین طور سایر ارگان ها نیز به وظایف شان در چارچوب قانون هوای پاک اقدام نمایند تا کیفیت هوا در کلانشهرها و بویژه تهران بهبود یابد.

منبع:

About Author