متخصصان آمریکایی بررسی کردند یافته های تازه درباره یک ترکیب شیمیایی مضر در بدن انسان

به گزارش فست فود باز بررسی های آزمایشگاهی از جانب گروهی از متخصصان علوم پزشکی در آمریکا نشان داده است که میزان ترکیب شیمیایی ˮبیسفنول آˮ (BPA) در بدن انسان بیشتر از مقداری است که در گذشته برآورد شده است.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، این محققان با اشاره به اینکه میزان ترکیب بیسفنول آ در بدن افراد بیشتر از مقداری است که در گذشته تصور می شد، اظهار داشتند: برای اندازه گیری مقدار این ترکیب در بدن به روش دقیق تری دست پیدا کرده ایم.
ترکیب پرمصرفِ بیسفنول آ در خیلی از محصولات پلاستیکی همچون بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی ها مورد استفاده دارد و بررسی روی نمونه های حیوانی نشان داده است که این ترکیب می تواند عملکرد هورمون های بدن را مختل سازد.
همینطور قرار گرفتن جنین در معرض این ترکیب با بروز مشکلاتی در فرآیند رشد و سوخت و ساز و همینطور خطر مبتلا شدن به سرطان مرتبط می باشد.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، محققان آمریکایی اظهار داشتند: یافته های بدست آمده نشان دهنده لزوم دقت هر چه بیشتر در مورد میزان خطرناک بودن این ترکیب شیمیایی است. همینطور سازمان غذا و داروی آمریکا میزان قرار گرفتن انسان در معرض این ترکیب را بسیار ناچیز دانسته و این در صورتی است که ارزیابی های آنها بر مبنای مقیاس های دقیق نبوده است.

About Author