گزارش نماینده وزیر بهداشت درباره حادثه بیمارستان اهواز و وضعیت بهداشتی این شهر

به گزارش فست فود باز به دنبال بارندگی های اخیر و بالا آمدن فاضلاب در اهواز، معاون کل وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت بهداشتی این شهر و همینطور علت فوت چهار بیمار در یکی از بیمارستان های اهواز به دنبال قطعی برق، توضیح داد.

دکتر ایرج حریرچی – معاون کل وزارت بهداشت که به دستور وزیر بهداشت جهت بررسی فوت چهار بیماری که در یکی از بیمارستان های اهواز و به دنبال وقوع بارندگی و آبگرفتگی شهر و قطع برق در بیمارستان اتفاق افتاده بود، به این شهر سفر کرد، در گفت و گو با ایسنا، گفت: با عنایت به بارندگی شدید و صاعقه ای که در شهر رخ داده بود، برق شهری مبتلا به اختلال شده و در یکی از بیمارستان های شهر یک فاز از برق سه فاز گرفتار مشکل شده بود.

وی با اشاره به اینکه کادر بیمارستان بلافاصله اقدامات پیشگیرانه را انجام داده اند، اضافه کرد: این بیمارستان دارای چندین بخش آی سی یو است که یکی از دستگاه های الکترونیک یکی از بخش های آی سی یو به دنبال این اتفاق گرفتار مشکل شده است. البته کادر درمانی اقدامات لازم را انجام داده و مسئولان بیمارستان نیز طی ۱۰ دقیقه در محل حاضر شده بودند تا وضعیت را کنترل کنند، اما متاسفانه طی این حادثه، چهار بیمار را که سه نفرشان سابقه ایست قلبی-تنفسی و احیاء قلبی داشتند و یک نفرشان که ۸۶ ساله بوده و سکته قلبی کرده بود، فوت شدند و به خانواده های آنها تسلیت می گوییم.

حریرچی افزود: هم اکنون اقدامات لازم انجام شده و تمام بیمارستان های شهر همچون بیمارستان مذکور با ظرفیت کامل کار می کنند و در بخش های آی سی یو نیز کار به روال عادی در حال انجام می باشد. در عین حال جلساتی را با مسئولان قوه قضاییه و پزشکی قانونی در اهواز داشتیم و قرار شد تا سوژه به دقت بررسی شود و اگر کوچکترین قصور فنی یا اجرایی ثابت شد، اشد مجازات برای خاطیان در نظر گرفته شود؛ برای اینکه خط قرمز وزارت بهداشت سلامت مردم است.

معاون کل وزارت بهداشت درباره وضعیت بهداشتی در شهر اهواز با عنایت به بارندگی ها و بالا آمدن فاضلاب در این شهر نیز اظهار داشت: سوژه فاضلاب اهواز یک مشکل قدیمی است که وزارت بهداشت هم چندین بار در این رابطه گفته است که باید تدابیری برای حل این مشکل اندیشیده شود.

حریرچی اضافه کرد: البته هم اکنون با بروز بیماری شدیدی در شهر مواجه نبوده ایم، اما به هر حال همواره و خصوصاً در زمان بارش های شدید ممکنست آب های سطحی با فاضلاب ترکیب شده و خطر بالقوه بروز بیماری های عفونی را به دنبال داشته باشد. بدین سبب باید برای حل مشکل فاضلاب در اهواز چاره اندیشی شود.

About Author