با امضای تفاهم نامه سه جانبه؛ در تولید محصولات فناورانه زیستی خودکفا می شویم

به گزارش فست فود باز ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی و انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی، با هدف خودکفایی کشور در تولید محصولات زیست فناوری، پزشکی و سلامت، تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، یکی از مهم ترین اقدامات ستادهای توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همکاری و هم افزایی کارهای علمی و فناورانه با دیگر نهادهای ذینفع و در رابطه با حوزه های کاری آنها است.
در همین راستا، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف خودکفایی کشور در تولید محصولات زیست فناوری، پزشکی و سلامت تفاهم نامه همکاری سه جانبه مشترکی با اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی و انجمن صنفی متخصصین تجهیزات پزشکی امضا کرد. بر طبق این تفاهم نامه، مشارکت طرفین برای کمک به تحقیق، توسعه و تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی و محصولات فناورانه و دانش بنیان حوزه سلامت، زیست فناوری و تجهیزات پزشکی بیشتر می شود.
همین طور در این تفاهم نامه آمده است که پشتیبانی از تحقیق، توسعه و تولید تجهیزات پزشکی اولویت دار و سایر محصولات فناورانه حوزه های پیشرفته که بیشترین میزان واردات را داشته اند، باید در اولویت های حمایتی هر سه دستگاه طرف قرارداد منظور شود.
برمبنای اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با عنایت به این که دانش بنیان ها به کمک ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موفق شده اند با توسعه زیست فناوری در صنایع مختلف دارویی اثر تحریم ها در کشور را کمرنگ و از تهدید تحریم ها بهترین فرصت را برای رونق تولید در کشور استفاده کنند، می توان گفت چنین همکاریهای مشترکی می تواند سلامت و امنیت روانی و جسمی جامعه را تامین کند.

About Author