پایان سریال دنباله دار بدهی های تامین اجتماعی با تهاتر وقتی قانون راه را بر خدمات تخصصی به مردم می بندد!

به گزارش فست فود باز ایسنا/سمنان مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان منع همکاری پزشکان متخصص دانشگاه های علوم پزشکی در مراکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی را به زیان مردم ارزیابی کرد و خواهان برداشتن منع قانونی خدمت همزمان پزشکان متخصص این دانشگاه در مراکز درمانی دیگر شد.
دکتر مجتبی اکرم در نشست تبیینی شورای اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی استان سمنان بر ضرورت نگرش یکسان به همه مراکز درمانی تاکید و اظهار نمود: پزشک متخصص متقاضی همکاری با تامین اجتماعی در استان وجود دارد اما موانع قانونی سبب شده که نتوانیم از این ظرفیت ها استفاده نماییم.
وی با اشاره به نقش مهم تامین اجتماعی در عرضه خدمات درمانی در استان سمنان اظهار داشت: تنها ۱۰ درصد تخت های بیمارستانی در مالکیت تامین اجتماعی است و این در شرایطی است که ۲۵ درصد بستری ها در مراکز درمانی و بیمارستانی وابسته به این سازمان صورت می گیرد.
سهم ۲۵درصدی از بستری ها با ۱۰ درصد تخت های بیمارستانی
مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان بر ضرورت رفع موانع قانونی در جهت استفاده از نیروهای طرحی در این سازمان شد و تصریح کرد: انتظار می رود که همه دستگاه های در رابطه با درمان و سلامت یکسان دیده شوند تا در راه خدمات دهی به مردم خللی ایجاد نشود.
وی با اشاره به نقش مهم مدیریت درمان تامین اجتماعی در خدمات حوزه سلامت استان اضافه کرد: استان سمنان یکی از معدود استان هایی است که بیشترین جمعیت بیمه شده را تحت پوشش دارد بگونه ای که بالغ بر ۷۱ درصد بیمه شدگان استان تحت پوشش این سازمان قرار دارند و این استان از نظر درصد تحت پوشش در کشور حائز رتبه دوم است.
دکتر اکرم با اشاره به اینکه ۴۶۰ هزار نفر از جمعیت ۷۰۰ هزار نفری استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند افزود: تامین اجتماعی در استان سمنان دارای یک بیمارستان و ۸ درمانگاه است و با ۳۵۰ مرکز درمانی استان هم قرارداد خرید خدمت دارد. ضمن اینکه علاوه بر بیمارستان فوق تخصصی شفا که در مالکیت تامین اجتماعی سمنان است، بیمارستان فوق تخصصی امام حسین(ع)شاهرود هم بعنوان بیمارستان ملکی سازمان محسوب و خدمات ۱۰۰درصد مجانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی می دهد.
وی از بیشتر از ۹۵۰ هزار رفتن به بیمارستان ها و درمانگاه های تامین اجتماعی استان در هشت ماهه گذشته اطلاع داد و اظهار داشت: در همین راستا از آغاز امسال تابحال ۱۱ هزار بستری و ۷۰۰۰ عمل جراحی در بیمارستان و مراکز درمانی هشت گانه تامین اجتماعی انجام شده است. ضمن آنکه امسال علاوه بر این خدمات بیشتر از ۲۴۰ میلیارد تومان خرید خدمت برای بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان صورت گرفته است.
وقوع سه مرگ در اثر آنفلونزا در مراکز درمانی تامین اجتماعی سمنان
مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان از وقوع سه مرگ در دوره پیک آنفلونزآ در مراکز وابسته به این سازمان در استان اطلاع داد و تصریح کرد: هر سه نفر این بیماران دارای بیماری های زمینه ای قلبی-عروقی، ریوی و یا دیابت و… هم بودند.
وی با اشاره به اینکه تنها یک بیمار به علت مصرف کیک های آلوده به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان مراجعه نموده افزود: قرص موجود در این کیک از نوع ایندرال بوده و هیچگونه مسمومیت و عوارض حادی ندارد. همینطور این فرد بدون هیچگونه مسمومیت و صدمه ای پس از مراحل درمانی ترخیص شد.
پایان ماجرای دنباله دار بدهی تامین اجتماعی به دانشگاه ها با تهاتر از بالا
دکتر اکرم در پاسخ به پرسش ایسنا در مورد مطالبات مراکز درمانی از این سازمان بیمه گذار اظهار نمود: کل مطالبات مراکز درمانی وابسته به دولت از تامین اجتماعی حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است و این درحالی است که سازمان تامین اجتماعی ۲۵۰ هزار میلیارد تومان طلب از دولت دارد.
وی از انعقاد یک تفاهمنامه بین مسئولان ارشد این دستگاه ها در سطح کشور اطلاع داد و اظهار داشت: برپایه این تفاهمنامه تمام مطالبات دانشگاه های علوم پزشکی از تامین اجتماعی در بازه زمانی او آبان ۹۷ تا اول آبانماه ۹۸ تهاتر شده و ازاین رو درحال حاضر هیچگونه بدهی در این حوزه وجود ندارد. ضمن اینکه در استان هم مطالبات مهرماه، آبان و آذرماه ۹۸ را هم پرداخت کردیم و بنابراین تا آخر هفته آینده برپایه تفاهمنامه امضا شده کلیه مطالبات علوم پزشکی استان سمنان و شاهرود به صورت کامل پرداخت خواهد شد.

منبع:

About Author