توده ۸ کیلویی از شکم بانوی ساوجی خارج شد

به گزارش فست فود باز ایسنا/مرکزی توده هشت کیلوگرمی از شکم یک بانوی ساوجی خارج شد.
دکتر فرهود مقصودلو پزشک جراح این بیمار در گفتگو با ایسنا، اظهار نمود: این عمل موفقیت آمیز دربیمارستان شهید مدرس شهرستان ساوه صورت گرفت و توده ۱۸ سانتیمتری به وزن هشت کیلوگرم طی یک عمل جراحی سه ساعته از تخمدان سمت چپ این زن ۴۳ ساله خارج شد.
وی بیان کرد: این بیمار که در رفتن به برخی پزشکان متخصص زنان و جراح در مورد درمان خود نتیجه ای نگرفته بود در کلینیک بیمارستان شهید مدرس ویزیت و نهایتا تحت عمل جراحی قرار گرفت و بامداد امروز عمل جراحی برداشت هر دو تخمدان و رحم با عنایت به احتمال بالای ماهیت سرطانی توده بسیار بزرگ انجام شد.
مقصودلو اضافه کرد: بیمار به علت حجم بالای توده قریب به یک سال بود که به سختی مبادرت به خوردن و خوابیدن می کرد و خوشبختانه این عمل جراحی در این سایز برای اولین بار در شهرستان ساوه با موفقیت انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: احتمال پارگی حجم بالای توده که تلفیقی از کیست و مواد جامد بود، وجود داشت، از طرفی اگر چنین توده ای ماهیت سرطانی داشته باشد برای بیمار خطرناک خواهد بود که خوشبختانه خطر برطرف شد.
این جراح عمومی با اشاره به شرایط بیمار بعد از عمل جراحی اظهار داشت: الان حال عمومی و شرایط بالینی بیمار بعد از عمل جراحی رضایت بخش بوده و برای ادامه درمان تحت مراقبت کادر درمان بیمارستان قرار دارد.
وی در انتها اظهار داشت: اگر فردی با بزرگی غیرعادی شکم مواجه گردید در اسرع وقت به پزشک رجوع کند تا اقدامات تشخیصی و درمانی بموقع برای وی صورت گیرد.

About Author