مدیرکل دفتر و مشاوره سلامت وزارت علوم تاکید کرد نقش موثر مراکز مشاوره دانشگاه ها در تقویت سواد سلامت

به گزارش فست فود باز مدیرکل دفتر و مشاوره سلامت وزارت علوم بر لزوم تقویت سواد سلامت در دانشگاه ها با استفاده از ظرفیت مراکز مشاوره اصرار کرد و اظهار داشت: در این راستا باید از ظرفیت ها و پتانسیل های مراکز بهداشت و درمان و مشاوره دانشگاه ها کمک بگیریم.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر منصوره السادات صادقی در شصت و پنجمین گردهمایی معاونان دانشجویی ضمن تاکید بر مشارکت و حمایت دانشگاه ها از مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان هدف این مراکز را ارتقای سلامت دانست و اظهار داشت: با راه اندازی طرح ارتقای سلامت روانی اجتماعی و درگیر کردن تمام بخش های درون و برون دانشگاهی گام موثر و منسجمی برای ارتقای سلامت روانی اجتماعی و جسمانی دانشجویان برداشته خواهد شد.
او همینطور بر استفاده از نیروهای همیار سلامت روان و بهداشت به عنوان سرمایه های اجتماعی اصرار کرد و اضافه کرد: اقدامات دفتر مشاوره و سلامت در کاهش لطمه های اجتماعی روانی و نیز ارتقای سلامت روانی اجتماعی و همین طور افزایش نشاط و امید در دانشجویان تاثیر دارد.
صادقی همین طور راه اندازی کمپین های سلامت روانی، برگزاری استارتاپ های سلامت روانی اجتماعی، برگزاری مسابقات دومینو، برگزاری مناسبت های مختلف همچون هفته سلامت روان و خودمراقبتی و… را همچون کارهای ایجاد کننده جریان سیال دانشجویی و ایجاد نشاط در دانشجویان دانست.
مدیرکل دفتر و مشاوره سلامت سازمان امور دانشجویان با تاکید بر بهداشت، ایمنی و محیط زیست بر ضرورت ارتقای سواد HSE در دانشگاه ها اصرار کرد و اظهار داشت: چهارمین همایش کشوری کانون همیاران سلامت روان که در اصفهان با حضور ۲۵۰ همیار انجام شد و الان با حدود ۴۰۰ کانون همیار سلامت روان که حدود ۱۷ هزار عضو دارند، می توان زمینه را برای ارتقای سواد سلامت جامعه دانشگاهی ایجاد کرد.

منبع:

About Author