سازمان جهانی بهداشت: شواهدی در خصوص مصونیت بهبودیافتگان کرونا وجود ندارد

به گزارش فست فود باز سازمان جهانی بهداشت (WHO) اخطار داد: هیچ شواهدی در خصوص مصونیت بهبودیافتگان بیماری کووید-۱۹ وجود ندارد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، سازمان جهانی بهداشت اخطار داد: دلایلی که ثابت کند بهبودیافتگان کووید-۱۹ در مقابل این بیماری مصونیت پیدا کرده اند وجود ندارد.
دولت انگلیس مبادرت به خریداری ۳.۵ میلیون تست سرولوژی به منظور اندازه گیری سطح آنتی بادی در پلاسمای خون کرده اما یکی از کارشناسان ارشد سازمان جهانی بهداشت اخطار داده است: هم اکنون هیچ مدرکی وجود ندارد دال بر اینکه این تست های آنتی بادی بتوانند نشان دهند فردی که قبلا به کرونا مبتلا شده باردیگر نمی تواند آلوده شود.
خیلی از تست های به کار گرفته شده آزمایشات خون مشابه با تست فوری HIV است و افزایش سطح آنتی بادی را که بدن برای مقابله با ویروس به کار می گیرد ارزیابی می نماید.
به قول کارشناسان این سازمان در خیلی از کشورها تستهای تشخیص فوری سرولوژیک روشی برای سنجش مصونیت تلقی میشود اما هم اکنون مدرکی وجود ندارد که تایید کند استفاده از تستهای سرولوژیک نشان دهنده مصونیت فرد در مقابل عفونت یا آلودگی مجدد است.
به گزارش اسکای نیوز، کارشناسان سازمان جهانی بهداشت تاکید کردند: تستهای آنتی بادی سطح آنتی بادی را اندازه گیری کرده و به این مفهوم نیست که وجود آن در بدن شخص را در مقابل آلودگی مصون می سازد.

About Author