رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای کشور: کرونا مهم ترین چالش جامعه بشری بعد از جنگ جهانی دوم است

به گزارش فست فود باز رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع موادغذایی کشور، اظهار داشت: کرونا به اذعان خیلی از متولیان بهداشتی بین المللی، مهم ترین چالش جامعه بشری بعد از جنگ جهانی دوم است.

به گزارش فست فود باز به نقل از مهر، جلال الدین میرزای رزاز، اضافه کرد: تعداد موارد مبتلا به این بیماری به قدری سریع رو به افزایش است که از ظرفیت درمانی در ایران و خیلی از کشورها فراتر رفته است. این مسله بیش از پیش ارجحیت پیشگیری نسبت به درمان را برای نظام سلامت گوشزده کرده است و برهمین اساس و در امتداد رسالت ها و وظایف سازمانی، انستیتو تحقیقات تغذیه بلافاصله بعد از شیوع این بیماری در کشور کارهای زیر به سرعت شروع کرد.
وی افزود: تیمی متشکل از اعضا هیئت علمی بیشتر دانشگاه های کشور درباب تدوین و تالیف گایدلاین های حمایت های تغذیه ای با محوریت و سه موضوعیت گایدلاین و دستورالعمل های تغذیه ای برای پیش گیری از کرونا با تاکید بر تقویت سیتم ایمنی، گایدلاین و دستورالعمل حمایت های جامع تغذیه ی برای بیماران بستری در بیمارستان خصوصاً بیماران بستری در بخش های مراقبت ویژه و گایدلاین و دستورالعمل های تغذیه ای برای دوران نقاهت بعد از کرونا برای کوتاه کردن دوران نقاهت تشکیل شد.
رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع موادغذایی کشور بیان کرد: این گایدلاین و دستورالعمل های تغذیه ای جهت استفاده سایر کشورها بلافاصله توسط دفتر بین الملل انستیتو به زبان انگلیسی ترجمه شد.
رزاز افزود: انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور و دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و انجمن تغذیه ایران با بهره بردن از شبکه گسترده دانش آموختگان تغذیه، طی یک اقدام سریع و هدفمند با بسیج همه امکانات به نیاز اجتماعی دسترسی به اطلاعات تغذیه ای موثق برای مقابله با بیماری کرونا، در چارچوب طراحی و تولید اپلیکیشن تاک (تغذیه، ایمنی و کرونا) کرده اند.
وی اضافه کرد: بعد از یک دوره فشرده ۱۵ روزه با حضور بیش از صد نفر در تیم آی تی و تولید محتوا این اپلیکیشن الان از گوگل پلی استور، کافه بازار، مایکت، و بطور مستقیم از تارنمای اپلیکیشن به آدرس taccpp به صورت رایگان قابل بارگذاری است. در کمتر از یک هفته بعد از رونمایی از تاک، با بهره بردن از گسترده ترین شبکه مجازی دانش آموختگان تغذیه به بیش از ۵۰۰۰ پرسش از طرف کاربران پاسخ داده شده است. علاوه بر این هم اکنون بیش از ۱۰ هزار کاربر فعال از این اپلیکیشن استفاده می نمایند که پاسخ به خیلی از سوالات آنها به صورت پیش فرض در اپلیکیشن ارائه شده است.
رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع موادغذایی کشور درباب حضور در شبکه های رادیویی و تلویزیونی در مورد نقش تغذیه برای مقابله با کرونا اظهار داشت: باتوجه به ضرورت تاکید نقش تغذیه برای مقابله با کرونا تابحال در ده ها برنامه رادیویی و تلویزیونی حضور داشتم و بر اهمیت نقش و جایگاه تغذیه تاکید کرده ام که این مشارکت در برنامه ها همچنان ادامه دارد.
وی اضافه کرد: قرارداد تولید حدود ۱۵ موشن گرافی برای انتشار در فضای مجازی در حوزه غذا و تغذیه بسته شده که به تدریج تولید و منتشر می شود.

منبع:

About Author