یافته جدید پژوهشی؛ حتی یک وعده غذایی پرچرب سبب کندذهنی می شود

فست فود باز: تحقیق جدید نشان میدهد سفارش چیزبرگر و سیب زمینی سرخ کرده می تواند به معنای واقعی سبب کُندذهنی شود.

به گزارش فست فود باز به نقل از مهر، مطالعه اخیر پژوهشگران دانشگاه ایالتی اوهایو آمریکا نشان میدهد مصرف تنها یک وعده غذایی سرشار از چربی های اشباع شده می تواند به توانایی تمرکز فکری لطمه زد.
چربی های اشباع شده در گوشت قرمز، محصولات لبنی، و روغن های گرمسیری همچون روغن نارگیل و پالم یافت می شوند. به گزارش انجمن قلب امریکا، آنها سبب افزایش کلسترول و لختگی عروق می شوند.
در مطالعه جدید به ۵۱ زن دو نوع وعده غذایی متفاوت داده شد: یک دفعه وعده غذایی سرشار از چربی اشباع شده و بار دیگر وعده غذایی سرشار از چربی اشباع نشده. هر دو وعده غذایی شامل ۹۳۰ کالری و ۶۰ گرم چربی بودند.
مهارت های فکری آنها ۵ ساعت پس از صرف وعده غذایی بوسیله یک برنامه کامپیوتری تست شد. این تست یک تا چهار هفته بعد هم تکرار شد بااینکه زنان این دفعه رژیم غذایی برعکس دفعه اول را دریافت کرده بودند. پیش از صرف هر دو دوره وعده غذایی، زنان مدت ۱۲ ساعت چیزی نخورده بودند.
تیم تحقیق دریافت امتیاز زنان در تست کامپیوتری پس از خوردن وعده غذایی سرشار از چربی اشباع شده در مقایسه با زمان صرف وعده غذایی مملو از چربی اشباع نشده همراه با روغن آفتابگردان ۱۱ درصد کمتر بود.
محققان در مطالعه اولیه دریافته بودند مصرف بلندمدت رژیم غذایی پرچرب می تواند بر مهارت های فکری تأثیر گذارد.

منبع:

About Author