فست فود باز: گروهی از متخصصان علوم پزشکی نسبت به تاثیر کروناویروس جدید بر افزایش ریسک مبتلاشدن به بیماری دیابت در افراد سالم آگهی دادند.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، یک تیم از متخصصان بین المللی آگهی دادند: کروناویروس جدید ممکنست عامل بروز بیماری دیابت در افرادی باشد که قبل از این سلامت بوده اند.
این پژوهشگران اظهار داشتند: موارد جدیدی از بیماری قند خون به دفعات در افرادی تشخیص داده شده که تست کروناویروس آنان مثبت بوده و در عین حال سابقه مبتلاشدن به دیابت نداشته اند. هرچند هم اکنون معین نیست چگونه این دو بیماری ممکنست با یکدیگر ارتباط داشته باشند.
تحقیقاتی که در گذشته انجام گرفته نشان میدهد ACE-۲، پروتئینی که ظاهرا کروناویروس جدید به آن می چسبد نه فقط در ریه ها جای می گیرد بلکه در دیگر اندام های بدن همچون پانکراس، روده کوچک، کبد و کلیه ها که در پروسه گلوکز نقش دارند مستقر می شود.
محققان این فرضیه را مطرح کرده اند درصورتیکه این ویروس به این اندام ها بچسبد ممکنست با بروز نارسایی های مختلفی در سوخت و ساز گلوکز همراه باشد که در بعضی موارد به بروز علایم دیابت منجر شود.
همچنین شواهدی که قبل از این جمع آوری شده نشان میدهد کروناویروس جدید با بروز مشکلات جدی در بیمارانی هم راه است که به بیماری دیابت مبتلا بوده اند. حدود یک چهارم از قربانیان بیماری کووید-۱۹ به بیماری دیابت مبتلا بوده اند.
به گزارش روزنامه ایندیپندنت، پژوهشگران همین طور تاکید نمودند با توجه به این که مدت زمان زیادی نیست که کروناویروس جدید شیوع پیدا کرده، مکانیزم دقیقی که این ویروس بر پروسه سوخت و ساز گلوکز تاثیر می گذارد هنوز معین نیست.

منبع:

About Author