به گزارش فست فود باز سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه پذیرش بیماران و هزینه اثربخشی در حوزه انسولین قلمی بهتر از سایر محصولات انسولین است، اظهار داشت: تولید یکی از ارزبرترین محصولات دارویی را در کشور آغاز کردیم و انتظار داریم که طی ماه های آتی، کشور در آستانه خودکفایی و صادرات آن به دنیا قرار گیرد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور در حاشیه مراسم راه اندازی خط تولید انسولین قلمی با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خوشبختانه امروز شاهد راه اندازی نخستین خط تولید انسولین قلمی بعنوان یک محصول استراتژیک دارویی در کشور بودیم و با عنایت به برنامه ای که در توسعه تولید این محصولات در کشور وجود دارد، انتظار می رود که بزودی و ظرف ماه های آینده شاهد راه اندازی خطوط تولید این محصول راهبردی از جانب شرکت های دیگر باشیم.
وی ادامه داد: حتی پیشبینی می شود که کشور جمهوری اسلامی ایران بزودی با تکمیل چرخه تولید انسولین قلمی در زمره صادرکنندگان این محصول استراتژیک دارویی هم قرار گیرد. هم تعداد بیماران دیابتی و هم افرادی که مصرف کننده انسولین هستند، با روال و رویه ای که در سال های اخیر و با افزایش مصرف انسولین قلمی و پذیرش بهتری که در بیماران داشته، روند رو به رشد مصرف این محصولات را در کشور و در همه دنیا شاهد خواهیم بود. شاید این محصول بیشترین ارزبری را در میان محصولات دارویی به خود اختصاص می دهد و بر همین مبنا لزوم انتقال این تکنولوژی برای تولید این محصولات در داخل کشور مشخص می شود.
جهانپور تصریح کرد: ما تولید یکی از ارزبرترین محصولات دارویی را در کشور آغاز کردیم و انتظار داریم که ظرف ماه های آتی کشور در آستانه خودکفایی و صادرات آن به دنیا قرار گیرد.
سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: خط تولیدی که امروز راه اندازی گردید، در گام نخست حدود ۲۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به دنبال دارد و امیدواریم با تکمیل چرخه تولید انسولین قلمی در کشور انتظار داریم که نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی را شاهد باشیم.
وی اظهار داشت: بخشی از بیماران دیابتی مصرف کننده انسولین هستند و پذیرش بیماران و هزینه اثربخشی در حوزه انسولین قلمی بهتر از سایر محصولات انسولین قلمداد می شود. مبحث در جهت سیاست اقتصاد مقاومتی و پشتیبانی از تولید داخل برای رونق تولید در دستور کار است. این مسیر تا زمان خودکفایی در این عرصه ادامه می یابد.

منبع:

About Author