یونیسف: واکسیناسیون کودکان افت کرده است

به گزارش فست فود باز سازمان ملل و صندوق کودکان وابسته به آن (یونیسف) اعلام خطر کرده اند که در دوران کرونا، واکسینه کردن خردسالان کاهش قابل ملاحظه ای یافته و ادامه این روند دستاوردهای این حوزه را تهدید می کند و همینطور این هشدارها بیشتر از همه متوجه آفریقا می شود.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، یونیسف و سازمان ملل از کاهش آشکار واکسیناسیون کودکان در دوران انتشار کرونا ابراز نگرانی کرده اند.
بیانیه این دو نهاد تاکید می کند که حداقل ۳۰ کارزار واکسن سرخک در سرتاسر جهان تعلیق شده و این می تواند به شیوع عفونت سیستم تنفسی کودکان امسال یا سال آینده منجر شود.
یونیسف و سازمان ملل به صورت ویژه از خطر شیوع سرخک در کشورهایی چون نیجریه یاد می کنند.
پیتر هاوکینز، نماینده یونیسف می گوید: این برهه خطیری برای کودکان نیجریایی است و هم اکنون ۳۰ درصد کودکان زیر پنج سال فاقد دسترسی به ایمن سازی ضد سرخک در نیجریه زندگی می کنند.
به گزارش دویچه وله، صندوق کودکان ملل متحد یادآور می شود که واکسیناسیون خردسالان در شش ماهه نخست سالجاری به نسبت مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ کاهش داشته و این با انتشار کرونا مرتبط می باشد.
هاوکینز می گوید: لازم است درباره اقدامات آتی فکری کرد و همچون می توان از ساختارهای بهداشتی و درمانی که برای مقابله با کرونا ایجاد می شود، بهره برد.

About Author