به گزارش فست فود باز بوشهر رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه اظهار داشت: ترس کاذب از انگ اجتماعی، پنهان کاری و عدم احساس مسئولیت سبب افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه اظهار داشت: ترس کاذب از انگ اجتماعی، پنهان کاری و عدم احساس مسئولیت سبب افزایش آمار مبتلایان به کووید ۱۹ شده است.
جاسم زارعی با اشاره به تبعات این طرز تلقی اظهار نمود: متأسفانه استفاده نکردن از ماسک، بی توجهی به فاصله فیزیکی و عدم رعایت قرنطینه ناشی از عدم پذیرش مبتلا شدن به بیماری کرونا و تکذیب نتایج مثبت قطعی توسط بعضی از افراد و خانواده ها به شیوع بیماری دامن زده و مرگ ومیرها را بی رویه بالا می برد.
وی خاطرنشان کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا ماسک با قیمت مناسب در اختیار شهروندان قرار بگیرد تا همگان بتوانند از خود و دیگران محافظت نمایند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان عسلویه عنوان کرد: ترس کاذب و بدون دلیل مردم از انگ اجتماعی، سبب پنهان کاری افراد دارای علایم کرونا شده و سبب انتقال این ویروس به اطرافیان و افزایش آمار مبتلایان گردیده است.
زارعی اضافه کرد: ورود شرکت ها، ادارات، کمیته امداد، بهزیستی، شهرداری ها و خیرین جهت تهیه ماسک برای کارکنان و افراد بی بضاعت جامعه جهد به حداقل رسانیدن شیوع بیماری از ضروریات است.
وی استفاده صاحبان اصناف و فروشندگان از ماسک را ضروری دانست و افزود: رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک توسط فروشندگان علاوه بر تضمین سلامتی خود، خانواده ها و مشتریان، سبب تشویق عموم به رعایت سفارش های بهداشتی و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی می شود.
دبیر ستاد مقابله با کرونا در شهرستان عسلویه بیان نمود: چنانچه شهروندان و ادارات به خوبی به وظایف خود عمل کنند از سختی و فشار کار بر روی یک نهاد کاسته خواهد شد و اساسا کادر بهداشت و درمان بیشتر و بهتر می توانند بر وظایف خود متمرکز شده و خدمات با کیفیت بالاتری به بیماران و جامعه ارائه نمایند.
به گزارش گروه دریافت ایسنا، زارعی خاموشی سواحل را مانع از تجمع شهروندان دانست و افزود: نصب دستگاه های ضدعفونی کننده دست و کفش ها و برچسب های رعایت فاصله فیزیکی در پاساژها و مغازه ها و پیشگیری از برگزاری مراسم عزا، عروسی تجمعات و هرگونه دورهمی خانوادگی به پیشگیری از انتقال این ویروس چموش که سبب جان باختن عده کثیری در سطح جهان، کشور و اخیراً شهرستان شده است کمک شایانی خواهد نمود.
وی افزود: تمامی افراد جامعه در چارچوب ناقلین سالم و بدون علامت می توانند ناقل این ویروس باشند، ازاین رو هر شخصی که بدون ماسک و عدم رعایت فاصله فیزیکی در تجمعات حاضر شود می تواند عده کثیری از افراد را مبتلا نماید که امکان دارد به مرگ عده ای منجر شود و فرد سهل انگار به شکلی قاتل به حساب می آید.
این مسئول خاطرنشان کرد: وظیفه همه انسان ها محافظت از جان خود و دیگران است و تساهل در این امر، گناهی است نابخشودنی که احساس مسئولیت، امر به معروف و نهی از منکر و پیگیری آحاد جامعه را می طلبد.

منبع:

About Author