محققان توصیه می کنند؛ معرفی رژیم غذایی سالم برای افراد دیابتی

به گزارش فست فود باز دیابت تبدیل به یک اپیدمی جهانی شده است اما به قول محققان، می توان با یک رژیم غذایی سالم این بیماری را کنترل کرد.

به گزارش فست فود باز به نقل از مهر، به قول محققان دانشگاه هاروارد، مواد خوراکی ای که به کاهش این ریسک کمک می کنند شامل سبزیجات برگدار سبز، جو دو سر، ماست و محصولات لبنی، انگور، سیب، بلوبری و گردو هستند. حتی در این فهرست قهوه هم وجود دارد.
با اینکه به افراد دارای اضافه وزن، کاهش وزن سفارش می گردد اما محققان دریافته اند بدون کاهش وزن و با تغییر وضعیت به سمت یک رژیم غذایی سالم تر هم می توان به کاهش خطر مبتلا شدن به دیابت کمک کرد.
کیفیت چربی ها و کربوهیدرات ها مهم تر از کمیت و میزان آنهاست. بدین معنا که باید به جای غلات تصفیه شده از غلات کامل حاوی سبوس استفاده کرد، مصرف کربوهیدرات های فرآوری شده را محدود کرد و به جای گوشت قرمز و فرآوری شده، از ماهی و مرغ بهره برد.
همچنین انتخاب چربی های گیاهی بر چربی های حیوانی ارجح است. باید مصرف میوه، سبزیجات، حبوبات و مغزیجات آجیلی بیشتر شده و از مصرف الکل، نوشابه های حاوی قند و شیرینی جات پرهیز شود.
بهترین رژیم غذایی برای افراد دیابتی عبارتند از رژیم غذایی مدیترانه ای؛ رژیم غذایی حاوی شاخص گلوکز پایین؛ رژیم غذایی حاوی مقدار نسبتا کم کربوهیدرات؛ و رژیم غذایی گیاهی.