محققان عنوان می کنند؛ انگور برای افراد دیابتی مضر نمی باشد

فست فود باز: مطالعات نشان داده اند مصرف انگور به شکل میوه، آبمیوه و عصاره میوه می تواند باعث تولید تعادل در قندخون، تنظیم بهتر انسولین و افزایش حساسیت انسولین شود.

به گزارش فست فود باز به نقل از مهر، معمولا افراد مبتلا به دیابت در مورد مصرف میوه احتیاط می کنند. به نظر آنها، قند طبیعی موجود در میوه ها می تواند باعث افزایش سطح قندخون شان شود. آنها باید مواد خوراکی و میوه های را مصرف کنند که دارای شاخص گلوکز پایینی (GI) هستند. یکی از این میوه ها انگور است که سرشار از پلی فنول ها است.
در حقیقت مطالعات نشان می دهند مصرف منظم انگور باعث کاهش سندروم متابولیک و پیشگیری از مبتلا شدن به چاقی و دیابت نوع۲ می گردد. انگور به علت داشتن خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی همانند یک تنظیم کننده چندهدفی عمل می کند.
انگور جزء مواد خوراکی با شاخص گلوکز پایین طبقه بندی می گردد و GI آن بین ۴۳ تا ۵۳ است. با این وجود میزان پایین GI الزاما به معنای داشتن فایده برای قندخون نیست.
مطالعات اخیر نشان داده اند مصرف انگور به شکل میوه، آبمیوه و عصاره میوه به علت وجود مواد مغذی گیاهی آن، می تواند باعث تعادل قندخون، تنظیم بهتر انسولین و افزایش حساسیت انسولین شود.
در حقیقت تمام انواع انگورهای قرمز، سبز و آبی-بنفش برای دیابت خوب هستند. حتی مشخص شده است عصاره دانه انگور هم از مبتلا شدن به سندروم متابولیک، دیابت نوع۲ و چاقی پیشگیری می کند و باعث بهبود سلامت روده ها می گردد.
از آنجائیکه انگور سرشار از آنتی اکسیدان هاست بهترین گزینه برای کنترل فشار اکسایشی بوده و از بروز اسیب اکسایشی جلوگیری می کند و در نتیجه باعث کاهش ریسک مشکلات سلامت و بیماری های تهدیدکننده جان می گردد.
فلاوونوئیدهای موجود در انگور دارای خواص ضداکسایشی بالا بوده که به کاهش فشار اکسایشی کمک می کنند.
ویتامین C و منگنز، دو ماده مغذی مهم موجود در انگور هستند. باآنکه کل میوه انگور برای بدن مفید می باشد اما دانه و پوست آن حاوی غنی ترین میزان آنتی اکسیدان ها هستند.
از اینرو محققان مصرف انگور را به میزان متعادل به افراد دیابتی سفارش می کنند.