توصیه محققان؛ مواد خوراکی مفید در کاهش قندخون افراد دیابتی

فست فود باز: بگفته متخصصان، راه های طبیعی زیادی برای کمک به کاهش قندخون برای افراد دیابتی وجود دارد.

به گزارش فست فود باز به نقل از مهر، شایع ترین علل مبتلاشدن به دیابت نوع۲ شامل رژیم غذایی ناسالم، سبک زندگی بی تحرک و چاقی است. در صورت عدم درمان، این بیماری منجر به مشکلاتی نظیر بیماری های قلبی و فشارخون بالا می شود.
یکی از بهترین راه های مقابله با دیابت، تغییر در رژیم غذایی است. بعضی از مواد خوراکی دارای خواص ضددیابتی هستند که می توان در رژیم غذایی گنجانده شوند.
زنجبیل: تحقیق اخیر نشان داده است زنجبیل می تواند به کنترل میزان بالا قندخون بوسیله کنترل گلوکز خون کمک نماید. مطالعات نشان می دهد عصاره زنجبیل قادر به افزایش جذب گلوکز در سلول های ماهیچه بدون نیاز به انسولین است. این خاصیت زنجیبل عموما به خاطر وجود گینگرول در زنجبیل است.
سیب زمینی شیرین: منبع خوب کربوهیدرات های پیچیده است که مصرف آنرا برای افراد دیابتی و افراد خواستار کاهش وزن مفید می کند.
چغندر: دارای قند طبیعی، فیبر، پتاسیم و فولات است. قند موجود در چغندر به سرعت تبدیل به گلوکز نمی گردد. حاوی بتالاین و نئوبتانین است که به کاهش میزان گلوکز، افزایش حساسیت انسولین و پیشگیری از تغییرات ناشی از فشار اکسایشی در بیماران دیابتی کمک می نماید.
هویج: تحقیقات نشان می دهد میزان بالا بتاکاروتن موجود در هویج که در بدن تبدیل به ویتامین A می شود دارای پتانسیل کاهش ریسک دیابت نوع۲ است.
ریشه زردچوبه: کرکومین موجود در عصاره زردچوبه به تعدیل میزان انسولین کمک کرده و میزان کارآیی داروهای دیابت را بیشتر می کند. زردچوبه یک ضداکسایش قوی است که با رادیکال های آزاد مقابله کرده و سبب کاهش مقاومت انسولین در بدن می شود.